روانشناسی رنگ در تولید محتوا

روانشناسی رنگ در تولید محتوا

روانشناسی رنگ در تولید محتوا

روانشناسی رنگ در تولید محتوا

تولید محتوا در سال های اخیر دجار تغییرات زیادی شده اس و دیگر مانند سابق فرایند تولید محتوا انجام نمی‌شود و از استانداردها ویژگی های زیادی در تولید محتوا استفاده شده است و یک از موارد مهم در تولید محتوا روانشناسی رنگ در تولید محتوا است. به این معنی که رنگ ها را در محتوای خود چگونه به کار ببریم که باعث جذب مخاطب شود.با کی یوزر همرا باشید تا به برسی روانشناسی رنگ در تولید محتوا بپردازیم

روانشناسی رنگ در تولید محتوا

 روانشناسی رنگ در تولید محتوا به چه معناست

روانشناسی رنگ در تولید محتوا در واقع به این معنی است که با استفاده از رنگ ها در بخش های محتوا کاربران را به استفاده از یک محصول و یا تصمیم گیری در مورد خرید یک کالا و محصول کمک کنید. این کمک با استفاده از رنگ ها صورت می گیرد و در واقع با استفاده از رنگ ها نسبت به متقاعد کردن مخاطب اقدام می کنیم. در این بین مشکلات بسیاری نیز وجود دارد به عنوان مثال تمام کاربران سایت ها از یک رنگ خوششان نمی آید و یا اینکه رنگ ها تأثیر یکنواختی در طول ساعات شبانه روز بر روی کاربران ندارند.

هر یک ازرنگ ها دارای ویژگی های خاضی هستند که به برسی این رنگ ها خواهیم پرداخت:

  • رنگ زرد: دارای ویژگی های خوشبینی، شفافیت، گرمی و صمیمیت است
  • رنگ نارنجی دارای ویژگی های دوستانه، شاد، با اعتماد به نفس است
  • رنگ صورتی دارای ویژگی های هیجانی و جوانی و جسارت است.
  • رنگ بنفش دارای ویژگی های خلاقیت، قوه تخیل بالا و دانایی است
  • رنگ آبی دارای ویژگی های اطمینان، قابل اعتماد بودن و قدرت است
  • رنگ سبز دارای ویژگی های صلح طلب، رشد و سلامتی است.
  • رنگ خاکستری دارای ویژگی های تعادل، بی طرفی و آرامش است.

تأثیر رنگ ها در محتوای سایت ها

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه های روانشناسی در دنیا استفاده از رنگ های خاص در محتوای تولید شده در سایت ها می تواند به کاربران این سایت ها پیام های گوناگونی را منتقل کند. به عنوان مثال در فروشگاه های اینترنتی با استفاده از روانشناسی رنگ در تولید محتوا بخش های فروش محصولات با رنگ های خاص تغییر پیدا کرده اند. این تغییر رنگ ها باعث شده است که کاربران بیشتر از قبل بر روی کلید های خرید محصولات کلید نمایند چرا که رنگ های به کار رفته در کلید ها برای کاربران جذاب بوده و آن‌ها تحت تأثیر رنگ ها انتخاب های راحت تری را انجام داده اند.

رنگ های ارغوانی و قرمز به نوعی رنگ های دلفریب و فریبنده به حساب می آیند برای همین هم دکمه های خرید محصولات در فروشگاه ها اغلب به رنگ قرمز است.

روانشناسی رنگ در تولید محتوا

ده سایت برتر برای روانشناسی رنگ در تولید محتوا

یکی از مهمترین بخش تولید محتوا انتخاب پالت رنگی مناسبه ساخت یک پالت رنگی زیبا نیازمند سلیقه و صرف وقت زیادی میباشید.بر همین اساس سایت هایی ایجاد شده تا به صورت رایگان ترکیب رنگ های مختلف و گالت های رنگی مختلف رو در اختیار شما قرار بدهند

با کی یوزر همراه باشید تا به بررسی برخی از این سایت ها بپردازیم.

1. color hunt

مجموعه ای گسترده از پالت های رنگی است که توسط طراحان ایجاد شده در این سایت میتونید همچنین پالت های رنگی خودتون رو ایجاد کنید

2. color designer

یک تولید کننده پالت های پیشرفته است که به شما امکان میدهد پالت های رنگی مختلف را با استفاده از ابزار های مختلف ایجاد کنید

همچنین امکان جستوجوی رنگ های مختلف را به شما میده

3. brandcolors

این سایت مجموعه ای گسترده از پالت های رنگی است که توسط شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد

4. coolors.co

یکی از سایت های ساخت پالت رنگی است که برای مبتدیان بسیار کارآمئ میباشد این سایت این امکان را میدهد که پالت های رنگی خود را بسازید یا از پالت های رنگی ساخته شده توسط دیگران استفاده کنید

5. colormind

با این سایت میتونید با اپلود عکس پالت های رنگی موجود در عکس را پیدا کنید یا پالت های رنگی خود را بسازید و یا شخصی سازی کنید

6: palleton

palleton هم یکی دیگر از ابزار های پیشرفته ساخت پالت رنگ است که با مجموعه ای از گزینه های پیشرفته به ما کمک میکند بهترین پالت های رنگ دنیا را بسازیم.

این ابزار برای طراحان حرفه ای که میخواهند رنگ های خود را آزمایش کنند بسیار مناسب است.

7: color tool

color tool یک سازنده پالت رنگ حرفه ای است که طراحان وب و گرافیک بسیار از آن استفاده میکنند.این ابزار به شما اجازه میدهد طرح های خود را بر اساس سبک های طراحی مثل متریال دیزاین طراحی کنید.یکی از ویژگی های بسیار خوب این سایت امکان دیدن پیش نمایش زنده رنگ هایی است که انتخاب کرده اید که بسیار مفید است.

8: collor

collor هم یکی دیگر از ابزار های ساخت پالت رنگ ساده است،امکانات این سایت بسیار محدود است و تجربه ساده ای در طراحی پالت رنگ است.در ابتدا رنگ های اصلی و فرعی را انتخاب کنید تا این ابزار مجموعه ای از پالت های رنگی را برای سفارشی سازی آماده کند.شاید تنها ایرادی که بتوان از این سایت گرفت این است که برای استفاده از آن باید در مرورگر خود فلش را فعال کرده باشید.

9: colorspace

استفاده از این ابزار بسیار لذت بخش است و فقط با یک کلیک میتوانید پالت های رنگ خود را ایجاد کنید،تنها کاری که شما باید بکنید یک کد رنگی را وارد باکس مشخص شده بکنید و سپس دکمه generate را بزنید و تمام! در نهایت خود این سایت یک سری رنگ های مرتبط را به شما پیشنهاد میکند.

10: colourlovers

colourlovers مجموعه ای از پالت های رنگی را معرفی میکند که قبلا توسط سایر طراحان ایجاد شده است.میتوانید یک پالت از پیش ساخته شده را از لیست انتخاب کنید یا یک پالت رنگ مخصوص خود را ایجاد کنید.این سایت همچنین به شما امکان ساخت پالت های رنگ پایه و حرفه ای را میدهد.همچنین میتوانید رنگ های یک عکس را با آپلود تصویر خود از آن استخراج کنید.

این سایت ابزاری فوق العاده برای ساخت پالت های رنگی است.این ابزار به شما این امکان را میدهد که تا رنگ هایی متناسب با پس زمینه های تیره و سبک انتخاب کنید و همچنین گزینه هایی برای انتخاب پالت های تک رنگ و چند رنگ به شما میدهد.

پربازدید ترین مقالات

خدمات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کی یوزر خوش آمدید
ارسال پیام