تبلیغات گسترده در اینستاگرام

تبلیغات گسترده اینستاگرام

تبلیغات گسترده در اینستاگرام

تبلیغات گسترده در اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام

چرا تعلل می کنی ؟

در دنیای ارتباطات وقتی تکنولوژی جدیدی ساخته می شود در ابتدا کاربران و طرفداران زیادی ندارد و خب مسلماً این طور است چرا که هر چیزی در زمینه فناوری اطلاعات و یا علوم دیگر بعد از ساخت و ارائه دچار باگ (خطای نرم افزاری- خطای ساخت) می شود و این تا حدودی طبیعی است. بعد از رفع تمامی مشکلات و انجام تبلیغات گسترده صحیح و بازاریابی برای کسب و کار مورد نظر، اگر ماهیت چیزی که ساخته ایم کاربر پسند باشد و نیاز جامعه را پوشش دهد مخاطبان کم کم به سمت آن سرازیر می شوند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام  ابتدای حضورش در فضای مجازی به همین صورت بود کاربران اندکی آن را دنبال می کردند و عده ای هم از سر کنجکاوی و فعالیت در دنیای فناوری اطلاعات اینستاگرام را بر روی تلفن همراه خود نصب می کردند.

اما بعد از مدتی چه شد؟

اینستاگرام رفته رفته خودش را در بین همه مطرح کرد و در حال حاضر به غول فضای مجازی تبدیل شده است. اینستاگرام خودش را توسعه داد تیم بازاریابی خوبی در پشت این قضیه بود تا توانست به موفقیت و جایگاه کنونی دست یابد.

برای بازگو کردن داستان رشد اینستاگرام ساعت ها زمان لازم است اما این نوشته را برای افرادی در نظر گرفتیم که با اینستاگرام و قدرت آن آشنایی ندارند.

هر چند که امروزه اینستاگرام و اهمیت فعالیت در آن بر هیچکس پوشیده نیست اما شاید هنوز هم افرادی باشند که آن را نادیده می گیرند و یا برای شروع فعالیت خود تعلل می کنند.

امیدواریم بعد از خواندن این مقاله بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید و به درآمد دلخواه خود برسید با کی یوزر همراه باشید.

اینستاگرام پلتفرمی برای اشتراک گذاری عکس و ویدیو بین کاربران بود که به کاربران آن فالوور هم می‌گویند اما بعد از مدتی همانطور که گفته شد با گسترش شبکه اجتماعی اینستاگرام قابلیت هایی به این سیستم اضافه شد که آن را از حالت اشتراک گذاری دور کرد و اینستاگرام به بستری رایگان برای فروش محصولات کاربران تبدیل کرد.

تصور کنید اگر برای فروش محصولات خود به یک مغازه نیاز داشتید آیا کسی حاضر بود رایگان آن را در اختیار شما قرار دهد؟

تبلیغات اینستاگرام

حتی در کسب و کارهای اینترنتی نیز برای اینکه کار خود را توسعه دهید باید مبلغی را پرداخت کنید اما از مزایای ایجاد مارکتینگ در اینستاگرام می توان به همین رایگان بودن آن اشاره کرد فقط کافی است به جای اکانت معمولی یک اکانت تجاری (بیزینس اکانت) داشته باشید.

پس وقت را تلف نکنید! حالا که بازار فضای مجازی، بازاریابی اینترنتی و اینستاگرام مارکتینگ داغ است شما هم از این فرصت استفاده کنید.  اگر محصول فیزیکی برای فروش دارید، اکانت تجاری خود را بسازید و یا علی .

کار خود را شروع کنید.

قابلیت های بیزینس اکانت اینستاگرام آنقدر کاربردی هستند که شما با استفاده از آن ها بتوانید یک پیج بسیار حرفه ای داشته باشید و آن را مدیریت کنید.

حالا که صحبت از مدیریت پیج اینستاگرام به میان آمد، اگر تمایل دارید یک پیج تجاری خوب در اینستاگرام داشته باشید و حرفه ای کار کنید بهتر است با آموزش پیش بروید و یا مدیریت پیج اینستاگرام خود را به دست کارشناسان خبره این حوزه بسپارید تا خروجی خوبی از کسب و کارتان بگیرید.

اگر در حوزه اینستاگرام مارکتینگ وارد شوید، میبینید که تکنیک های زیادی هستند که با استفاده از آن ها می توانید یک پیج اینستاگرام حرفه ای داشته باشید، از طریق آن فروش خود را افزایش دهید. یکی از ترفندهایی که باید برای پیج تجاری اینستاگرام خود انجام دهید، تولید محتوا است. تولید محتوا یعنی برای پیج خود محتوا جذاب، منحصر به فرد و یونیک تولید کنید.

انواع روش‌های تبلیغات گسترده در اینستاگرام

تبلیغات در فضای اینستاگرام شاید به‌ظاهر ساده باشد؛ ولی اگر اصول و نکات مهم آن را رعایت نکنید، نه‌تنها از تبلیغ سودی عاید شما نمی‌شود بلکه تمام هزینۀ تبلیغات را هدر خواهید داد. به همین خاطر، توصیه می‌شود حتماً قبل از سفارش تبلیغات گسترده در اینستاگرام، با آژانس‌های تبلیغاتی مشورت و همکاری داشته باشید. به این دلیل که آن‌ها در این کار تجربه زیادی دارند و می‌توانند به شما کمک فراوانی کنند. چند نمونه از سؤالات مهم:

  1. بهترین زمان اجرای تبلیغات بازدیدی اینستاگرام برای کسب‌وکارتان چه موقعی از سال است؟
  2. این میزان هزینه تبلیغات گسترده اینستاگرامی در شرایط فعلی منطقی است یا خیر؟

در تبلیغات بازدیدی اینستاگرام، محتوای درخواستی شما توسط پیج‌های پربازدید منتشر می‌شود و شما تنها به اندازه‌ای که محتوایتان در این رسانه‌ها بازدید داشته باشند، هزینه پرداخت می‌کنید. مزیت این روش این است که شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید هزینه کنید، نه بیشتر. در واقع تبلیغ شما در پست و استوری پیج‌های پربازدید اینستاگرامی نمایش داده می‌شود و شما تنها به ازای هر هزار بازدید هزینه پرداخت خواهید کرد نه به ازای مدت زمان انتشار تبلیغات.

جریان پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. این پلتفرم تبلیغاتی را می‌توان به پلی تشبیه کرد که دسترسی شما را به اینفلوئنسرها و بلاگرهای اینستاگرام و ادمین‌های کانال‌های مطرح تلگرامی آسان می‌کند. جریان در حال حاضر با بیش از ۲۴۹۸ پیج اینستاگرامی همکاری می‌کند، در ۸۱۳ کانال تلگرامی تبلیغ نمایش می‌دهد و با ۷۷۴ اینفلوئنسر در ارتباط است تا تبلیغات شما را در پیج یا کانال خود نمایش دهند.

تبلیغات بازدیدی اینستاگرام به دو صورت پست و استوری در پلتفرم جریان انجام می‌شود که در ادامه هر یک را مفصل توضیح خواهیم داد.

۱. تبلیغات بازدیدی اینستاگرام به‌صورت پست

تبلیغ به‌صورت عکس یا ویدیو در قالب پست، از اولین مواردی است که افراد برای شروع تبلیغات گستردهٔ کسب‌وکارشان در اینستاگرام انجام می‌دهند. در این روش باید عکسی مناسب، جهت معرفی فعالیت خود آماده کنید تا به‌صورت پست در پیج تبلیغ کننده منتشر شود.

اشتراک‌گذاری پست به‌همراه کپشن مناسب و تصاویر تأثیرگذار، به افزایش فالوور اینستاگرام و بالا رفتن بازدید از صفحهٔ مورد نظرتان کمک شایانی می‌کند. انتشار تبلیغ به‌صورت تصاویر ساده یا ویدیوهای یک دقیقه‌ای، معمولاً بهترین نوع محتوا برای تبلیغ از نوع پست است. به این دلیل که باعث جلب توجه کاربران در حین اسکرول کردن پست ها می‌شود.

نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد دسته‌بندی کسب‌وکار و هدف از ایجاد کمپین‌تان است. شما می‌توانید با توجه به نوع بودجه‌ای که در اختیار دارید، محدودهٔ درخواستی بازدید را مشخص کنید. با استفاده از پلتفرم جریان، تبلیغتان ابتدا برای پیج‌هایی ارسال می‌شود که بیشترین بازخورد را داشته باشند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر شما به‌تنهایی با پیج‌های پربازدید اینستاگرامی وارد مذاکره شوید، احتمال بروز مشکلاتی وجود دارد. کار با اینفلوئنسرها و ادمین‌های پیج‌های مختلف، گاهی بسیار دشوار خواهد بود. برخی از این پیج‌ها نحوۀ پاسخ‌دهی مناسبی ندارند، در زمان مقرر به قول خود عمل نمی‌کنند و هزار مشکل دیگر. اصلاً ممکن است پیجی که برای تبلیغات در نظر گرفته‌اید با اینکه پر مخاطب است؛ ولی مناسب کسب‌وکار شما نباشد. خوشبختانه در پلتفرم جریان تمام این مراحل توسط کارشناسان بررسی می‌شود و شما نگران هیچ‌گونه مسئله‌ای نخواهید بود.

۲. تبلیغات بازدیدی اینستاگرام به‌صورت استوری

انجام تبلیغات به‌صورت استوری روش بسیار موثری برای کسب‌وکارهای کوچک است. مطالعات نشان داده‌اند، نرخ بازدید از استوری‌ها و مشارکت و تعامل با آن‌ها، به‌مراتب بیشتر از پست‌ها است. استفاده از تصاویر جذاب یا ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای، از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند در جذب مخاطبان مؤثر باشد.

شما همچنین اگر برای تبلیغاتتان یک لینک در استوری قرار دهید، می‌تواند تا حد بسیار زیادی به افزایش بازدید وب‌سایتتان کمک کند. از دیگر مزایای تبلیغات بازدیدی اینستاگرام در استوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ بالای بازدید؛
  • نرخ بالای مشارکت و تعامل؛
  • امکان دسترسی برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان؛
  • امکان استفاده از قابلیت تگ کردن برای هدایت آن‌ها به پیجتان

مزایای تبلیغات گسترده در اینستاگرام

تبلیغات گستردۀ اینستاگرامی به‌طور کلی باعث شناخته شدن کسب‌وکارتان و همچنین افزایش فروش و در نهایت باعث بازگشت سرمایه‌ای می‌شود که شما برای تبلیغات در این شبکۀ اجتماعی هزینه کرده‌اید.

بعضی از افراد هنوز به قدرت اینستاگرام ایمان ندارند و از تأثیرگذاری آن بی‌خبرند. اگر شما محتوای با کیفیت داشته باشید، روی افراد درست، در زمان مناسب نیز سرمایه‌گذاری کنید، تبلیغات در اینستاگرام وسیله‌ای قدرتمند برای معرفی کسب‌وکار شما خواهد شد. فرض کنید این کار را یک آژانس تبلیغات برای شما انجام دهد. بیایید ببینیم مزایای تبلیغات گسترده توسط یک پلتفرم حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

1- صرفه جویی در زمان

اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام، کاری بسیار زمان‌بر خواهد بود. شما در ابتدا باید لیست پیج‌های پربازدید اینستاگرام را پیدا کنید. سپس به آن‌ها دایرکت دهید و وارد مذاکره شوید. همان طور که می‌دانید برخی از صاحبان این پیج‌ها نحوهٔ پاسخ‌دهی مناسبی ندارند و ممکن است برای سفارش یک تبلیغ ساده، زمان بسیار زیادی را از شما هدر دهند.

با اجرای کمپین تبلیغاتی اینستاگرام با آژانس‌های تبلیغاتی مانند جریان، صفر تا صد این پروسه، به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود و شما فقط کافی است محتوای مدنظرتان را در پنل بارگذاری کنید.

 

2- امکان اندازه گیری میزان اثربخشی انواع تبلیغات در اینستاگرام

بررسی آمار و ارقام بعد از اجرای تبلیغات گسترده در اینستاگرام، یکی از مراحل مهم کمپین‌های تبلیغاتی به شمار می‌رود؛ به این دلیل که شما باید بررسی کنید که چه میزان بازدید، کاربر و… از طریق اجرای این تبلیغات جذب پیج یا کسب‌وکارتان شده است.

در تبلیغات بازدیدی اینستاگرام نه‌تنها می‌توانید بودجۀ خود را به بهترین شکل هزینه کنید و بازدید موثر داشته باشید، بلکه می‌توانید در هر لحظه از اجرای کمپینتان، گزارش کاملی را مشاهده کنید و از درستی اجرای آن مطمئن شوید.

3- مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی

برخی از افراد تصور می‌کنند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بهتر است تبلیغات را به صورت تکی در فواصل مختلف انجام دهند. شما اگر بخواهید به صورت تکی در پیج‌های پربازدید تبلیغات انجام دهید، باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنید؛ ولی هزینهٔ تبلیغات گسترده اینستاگرامی به مراتب ارزان‌تر از تبلیغات به‌صورت تکی و جداگانه است.

همچنین این روش برای کسب‌وکارهایی که بودجۀ آن‌چنانی برای تبلیغات ندارند و می‌خواهند در ابتدای کار کمی دست به عصا شروع کنند، بسیار مناسب است؛ زیرا با این روش، مطمئن خواهید بود، هر ریال هزینه، به یک بازدید تبدیل می‌شود و بودجه‌تان هدر نمی‌رود.

تبلیغات اینستاگرام

4- دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان

اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان را به مشتریان هدفتان معرفی کنید، اینستاگرام می‌تواند بهترین مکان برای شما باشد؛ زیرا مخاطبان ایرانی بسیاری شبانه‌روز در این شبکهٔ اجتماعی فعالیت می‌کنند. از افراد کم سن و سال گرفته تا مدیران و افراد مهم جامعه. از انسان کم سواد تا آدم تحصیل کرده، همه و همه در اینستاگرام فعال هستند.

 

5- وجود گزینه‌های متنوع برای تولید محتوا و انتخاب پیج‌ها

اگر وارد پلتفرم جریان شوید، با انبوهی از پیج‌های پربازدید مواجه خواهید شد. پیج‌های ورزشی، هنری، طنز و… . شما می‌توانید با توجه به سلیقه و موضوع پیجتان، پیجی را برای تبلیغات انتخاب کنید که محتوای آن مرتبط با کسب‌وکارتان باشد؛ به این دلیل که هر چقدر فالوورهای آن پیج، با موضوع کسب‌وکارتان مرتبط باشد، تأثیرگذاری تبلیغاتتان بیشتر خواهد بود.

نحوه اجرای کمپین تبلیغات گسترده در اینستاگرام

عده‌ای تصور می‌کنند اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام کاری بسیار ساده است؛ ولی این‌گونه نیست. مدیریت هزینه‌ها و پیدا کردن پیج‌های پربازدید و مصاحبه با آن‌ها، کاری بسیار مهم و حیاتی است که می‌تواند آیندۀ کسب‌و‌کار شما را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ به همین دلیل باید به خوبی از نحوهٔ اجرای این کمپین اطمینان حاصل کنید.

۱. هدف بازاریابی خود را تنظیم کنید

در ابتدا هدف کمپین تبلیغاتی خود در اینستاگرام را مشخص کنید. اگر نیاز به ترافیک بیشتر دارید، هدفتان را جذب ترافیک قرار دهید. اگر به دنبال افزایش شناخت بیشتر مخاطبان از برندتان هستید،  هدف را افزایش و شناخت بیشتر برند خود قرار دهید. یکی از نکته‌هایی که باید بدانید این است که اگر هدف خود را از اجرای تبلیغات در اینستاگرام مشخص نکنید و فقط بخواهید دیده شوید، نتیجۀ مطلوبی از این تبلیغات نخواهید گرفت.

  • آگاهی از برند

زمانی که کسب‌وکاری تصمیم به فعالیت در اینستاگرام می‌گیرد، معمولاً اولین هدفش را شناخت بیشتر مخاطب از برند خود تعیین می‌کند؛ به این خاطر که جمعیت قابل توجهی از افراد در این شبکۀ اجتماعی فعالیت می‌کنند و موقعیت بسیار خوبی برای آن‌ها به شمار می‌رود.

  • نصب اپلیکیشن

اگر در ابتدای راه هستید و اپلیکیشنتان خیلی شناخته شده نیست، می‌توانید با درست کردن ویدیوهای جذاب و انجام تبلیغات گستردهٔ اینستاگرامی، اپلیکیشن خود را به مخاطبانتان معرفی کنید. سپس بعد از شناخت اپلیکیشن، کم‌کم شاهد افزایش میزان نصب خواهید بود.

  • فروش محصول

تبدیل کردن لید به مشتری وفادار، مسلماً بزرگ‌ترین هدف اجرای تبلیغات گستردۀ اینستاگرامی هر کسب‌وکار است. این پروسۀ تبدیل، بسته به دسته‌بندی کسب‌و‌کارتان می‌تواند متفاوت باشد. در واقع، زمانی که شما تبلیغات گسترده در اینستاگرام انجام می‌دهید، می‌خواهید بازدید‌کننده‌ها را تبدیل به فالوور، فالوورها را تبدیل به مشتری و کاربران وب‌سایت یا اپلیکیشن خود کنید.

  • جمع‌آوری لید

لید به معنای کاربر یا افرادی است که به هر شکل ممکن با برند، محصولات و خدمات ما آشنا شده و ترغیب می‌شوند که به ما سر بزنند تا ارتباط‌مان شکل بگیرد و در پی کسب اطلاعات بیشتری هستند. در واقع لید یا سرنخ، مخاطبانی هستند که به هر روشی شانس فروش محصولات و خدمات‌ را به آن‌ها داریم و می‌توانیم آن‌ها را ترغیب کنیم تا به مشتری تبدیل شوند.

 

۲. با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای همکاری کنید

چرا باید سراغ آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برویم؟ مزیت‌های همکاری با این نوع شرکت‌ها چیست؟ آیا به‌تنهایی نمی‌توانیم یک کمپین تبلیغاتی را به‌خوبی اجرا کنیم؟ اگر جواب منفی است پس چه کاری باید انجام دهیم؟ معمولاً کسب‌وکارهایی سراغ برون‌سپاری تبلیغات می‌روند که می‌خواهند بیشترین بازدهی را در کمترین زمان کسب کنند؛ ولی آیا می‌شود با هر آژانس تبلیغاتی همکاری کرد؟

بهترین زمان اجرای تبلیغات بازدیدی اینستاگرام، زمانی است که شما از هر جهت آمادگی و توانایی اجرای تبلیغات بازدیدی اینستاگرام را داشته باشید. این آمادگی می‌تواند شامل آماده بودن پیج، کسب‌وکارتان، توانایی مدیریت کاربران بیشتر و موارد دیگر باشد.

اگر شما به دنبال تیمی هستید که سفارش تبلیغات گسترده در اینستاگرام را به آن‌ها واگذار کنید، باید قبل از بستن قرارداد به‌خوبی تحقیقات خود را انجام دهید. باید بدانید یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در قبال هزینه‌ای که دریافت می‌کند، باید چه خدماتی را به شما ارائه کند. سابقۀ این شرکت چیست؟ با چه پیج و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی همکاری می‌کند و  تابه‌حال چه پروژه‌هایی را با موفقیت به پایان رسانده است باعث افتخار که کی یورز در این مسیر شمارا همراهی کنه.

سخن آخر

شما با ثبت‌نام در پلتفرم تبلیغاتی می‌توانید در ابتدا نوع کسب‌وکار و هدف کمپینتان را مشخص کنید. اگر تبلیغاتی که انجام می‌دهید با نوع کسب‌وکار و هدفتان در یک جهت نباشند نتیجه مطلوبی نصیبتان نخواهد شد.

در حین اجرای کمپین نیز می‌توانید از تمام آمارهای مرتبط با کمپین خود مطلع شوید. همکاری با پیج‌های بزرگ و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در زمینه‌های مختلف، دست شما را برای انتخاب پیج هدف بسیار باز می‌گذارد . همچنین اگر نیاز به هرگونه مشاوره، جهت اجرای هرچه بهتر کمپین خود دارید، پشتیبانان پلتفرم کی یوزر آمادۀ پاسخ‌گویی به سؤالات شما عزیزان هستند.

 

پربازدید ترین مقالات

خدمات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کی یوزر خوش آمدید
ارسال پیام