اینفلوئنسر و سلبریتی مارکتینگ

با گسترش اینترنت و فراگیر شدن آن  دایره لغات افراد جامعه نیز وسیع تر شده و فرهنگ لغت واژگان تجاری هم افزایش یافته بطوری که به لطف اینترنت هر چند وقت یکبار شاهد ظهور کلمات جدیدی هستیم که هر کدام معنا و مفهوم خاصی دارند و در فضای مجازی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

اینفلوئنسر (Influencer) در لغت به معنای تاثیر گذار است، اما  در ابتدای پیدایش این لغت به فرد یا افرادی  گفته می شد که در جامعه مجازی دنبال کنندگان یا به نوعی طرفداران بیشتری داشتند و به واسطه این دنبال کنندگان کسب درآمد می کردند. در واقع اینفلوئنسر همان افراد مشهوری هستند که در شبکه های اجتماعی شناخته شده می باشند.

اینفلوئنسر چطور اینفلوئنسر مارکتینگ شد؟

همانطور که گفته شد این افراد تاثیر گذار به دلیل شهرتشان  در شبکه های اجتماعی به کسب درآمد رسیدند یعنی از برند شخصی خود برای درآمد زایی استفاده کرده اند، بنابراین می توان این توانایی را نوعی کسبو کار قلمداد کرد و آن را در زیرشاخه های مارکتینگ قرارداد.

انفلوئنسر مارکتینگ یعنی بازاریابی به کمک افراد تاثیر گذار و معروف. اینفلوئنسر می تواند در همه ی پلتفرم ها، شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی حضور داشته باشد و  فعالیت کند. شاید هنوز مفهوم تاثیرگذار در این حوزه برای شما آشکار نشده باشد، اما با مثالی ساده به ماهیت آن پی می برید.

ممکن است این اواخر بازیگران معروف سینما  را در تبلیغات تلوزیون و پیام های بازرگانی دیده باشید، مدیریت مجموعه  برای فروش محصول خود از ایده و استراتژی تاثیر بازیگران بر مخاطب استفاده کرده تا بتواند اعتماد شما را جلب کند و در نهایت آن تبلیغ موجب فروش بیشتر محصول یا محصولاتش گردد.

اینفلوئنسر و سلبریتی مارکتینگ

ایده جالبیست!بهره گیری از افرادی که ممکن است مردم به دلیل شناخت یا علاقه به سمت استفاده از محصولاتی بروند که اینفلوئنسر پیشنهاد داده است. البته در اینفلوئنسر مارکتینگ این کار بصورت غیر مستقیم انجام می شود یعنی، در ازای پرداخت مبلغی به اینفلوئنسر ها، آن ها محصول یا خدمات ما رابا استفاده از ایجاد یک محتوا  در شبکه های اجتماعی به صورت غیر مستقیم تبلیغ می کنند.

بزرگترین پلتفرمی که در حال حاضر اینفلوئنسر ها در آن در حال فعالیت هستند اینتستاگرام می باشد. مجموعه کی یوزر نیز با بهره مندی از صنعت برندینگ و تبلیغات و همچنین تبلیغات موثر در اینستاگرام به شما در انجام صحیح روند تبلیغات کسبو کارتان کمک می کند. چرا که تبلیغات باید هدفمند و در موعد خاص و زمان بندی شده انجام شود تا نتیجه مطلوب داشته باشد. درست است که در قبال تبلیغات هزینه پرداخت می شود اما تبلیغات فقط پرداخت هزینه نیست بلکه دروازه ی ورود به برند سازی و مطرح شدن کسبو کار شما در بازار تجارت می باشد.

اما سلبریتی مارکتینگ کجای این قضیه است؟

سلبریتی هم مانند دیگر واژگان موجود در فرهنگ لغت مجازی باب شده است، در اصل این کلمه یک واژه تماماً انگلیسی هست (Celebrity) به معنای لغوی همان فرد مشهور بازاریابی با افراد مشهور یعنی استفاده از افراد مشهور و سلبریتی در تبلیغات به صورت کاملاً مستقیم. از یک بازیگر و یا  فرد مشهوربخواهیم که در تبلیغ محصول ما شرکت داشته باشد. این فرد مشهور می تواند ورزشکار، بازیگر و یا یک خواننده باشد.

چرا سلبریتی مارکتینگ؟

استفاده از سلبریتی در تبلیغات فقط به دو دلیل است اول استفاده از جذابیت و شهرت آن ها دوم به دلیل اعتماد و اعتبار شخص مورد نظر.

به کی یوزر خوش آمدید
ارسال پیام