در قدیم به دلیل سنتی بودن کسب و کار ها، تبلیغات در رسانه ها، روزنامه و مجلات محدود می شد. رفته رفته با روی کار آمدن تجهیزاتی مانند بنر و بیلبورد، استند های تبلیغاتی، ابزارهای تبلیغاتی نیز پیشرفت کرد و در اختیار مردم قرار گرفت. اما امروزه به دلیل رشد روز افزون تکنولوژی با شکل دیگری از تبلیغات مواجه هستیم، هرچند هنوز تبلیغات سنتی طرفداران خود را دارد اما با وجود شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی و بستر قذرتمند اینترنت، تبلیغات نیز به سمت اینترنتی شدن مهاجرت کرد.
تبلیغات در اینترنت به منظور خاصی انجام می شود. یک شرکت نوپا را تصور کنید..
همه چیز برای رشد این مجموعه مهیا است، مدیر حاذق، کارمندان متخصص و تجهیزات کار حرفه ای اما در این بین تا زمانی که کسی این مجموعه نو ظهور را نشناسد و به آن اعتماد نکند عملاً مجموعه درآمد قابل قبولی نخواهد داشت و چه بسا ممکن است با شکست مواجه شود پس برای دیده شدن تبلیغات لازم است.