بهترین نرم افزارهای تدوین و ادیت فیلم

تدوین و ادیت فیلم

بهترین نرم افزارهای تدوین و ادیت فیلم

تدوین و ادیت فیلم یا ویدیو Editing Video and Film یکی از مراحل پایانی تولید یک محتوای ویدیویی است. تدوین‌گر با دستور کارگردان یا رهبرِ کار، فایل‌های خام ویدیویی footage را برای رساندن به مرحله تولید، آماده می‌کند. از آنجایی که قابلیت‌های نرم‌افزار نقشی تعیین کننده دارد، ما قصد داریم به معرفی چند نرم‌افزار تدوین که روی پلتفرم دستکتاپ عرضه می‌شوند را برای شما معرفی کنیم.

نرم‌افزار تدوین بسته به سطح تجربی شما می‌توانند از مبتدی تا پیشرفته دسته‌بندی شوند. هرچه سطح حرفه‌ای‌تر می‌شود، مشخصاً قابلیت‌های نرم‌افزار توسعه می‌یابد و نیاز به صرف مدت زمان برای یادگیری رابط کاربری هستیم. هرچه کار ما حرفه‌ای‌تر باشد، اثر عمیق‌تر روی مخاطب خواهد داشت. به هرحال برخی کسب و کارهای کوچک ترجیح می‌دهند ویدیوهای ساده با قالب‌های از پیش تعیین شده تولید کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از بهترین‌ نرم‌افزارهای تدوین آشنا شویم.

معرفی بهترین برنامه‌ها و اپلیکیشن های رایگان ادیت فیلم ۲۰۲۱

استفاده از نرم‌افزار برش فیلم، می‌تواند به شما کمک کند تا ویدئو‌های شخصی و یا تبلیغاتی خود را به صورت حرفه‌ای ادیت کنید و در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند یوتیوب، اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک بگذارید. پژوهش‌ها ثابت کرده‌اند ویدئوها و عکس‌های حرفه‌ای‌ تا ۱۴۴ درصد بر افزایش جذب مخاطب تاثیر دارد. به همین دلیل در این بخش بهترین نرم‌افزارهای ادیت فیلم رایگان را به شما معرفی خواهیم کرد تا با دیدی تخصصی‌تر به تولید ویدئوهای خود فکر کنید.

تدوین و ادیت فیلم

نرم‌افزار Premiere Pro بهترین نرم‌ افزار تدوین و ادیت فیلم برای حرفه‌ای‌ها

شرکت ادوبی Adobe برای همه آشناست. محصولاتِ متنوعی که همگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا هرکس بر اساس نیازهای خود به قابلیت‌های آن‌ها دسترسی داشته باشد. اکثر ما با Adobe Photoshop، نرم‌افزار ویرایش عکس آشنا هستیم،‌ اما اگر بخواهیم عضو قدرتمندِ ادیت ویدیو را نام ببریم، فقط افراد حرفه‌ای و علاقه‌مند به آن آشنایی دارند. شاید بتوان گفت نرم‌افزار تدوین دستکتاپ Adobe Premiere Pro بهترین در نوع خود است. با سیستم‌عامل‌های ویندوز Windows و مکینتاش Mac سازگار است.

ویژگی‌های کلیدی:

  • امکان همگام‌سازی چندین کلیپ در یک ویدیو
  • ویرایش سه‌بعدی 3D
  • ارتباط با دیگر محصولات Adobe خصوصاً Adobe After Effect
  • راحتی با محیط کار و میانبرهای متعدد Shortcuts
  • ویژگی تحصحی نور و رنگ

تدوین و ادیت فیلم

نرم‌افزار تدوین و ادیت فیلم CyberLink PowerDirector 365

این نرم‌افزار در واقع چیزی مابین کاربری حرفه‌ای و رابط کاربری آسان برای مبتدی‌هاست. می‌توان گفت نسخه ساده شده از Premiere Pro و Avid Media Composer است. نرم‌افزار تدوین PowerDirector تمام ابزارهای ضروری برای ویرایش ویدیو را در اختیار کاربر می‌گذارد و از آخرین فرمت‌ها و فناوری‌های تصویری پشتیبانی می‌کند.

به عنوان مثال کاربر می‌تواند به راحتی چندین کلیپ را در یک کلاژ ویدیویی خلاق ترکیب کند، بدون اینکه نیازی به تغییر اندازه یا استفاده از چندین لایه متعدد باشد.

محتواهای تصویری به راحتی قابل دسترس است. در پایین نرم‌افزار تدوین PowerDirector، تایم‌لاین timeline برای اِعمال برش trim و اضافه کردن پارامترهای دیگری نظیر عناوین و ترانزیشن‌ها، در اختیار کاربر است. مثلاً با اضافه کردن یک عنوان و دابل کلیک کردن روی آن به Title Designer دسترسی پیدا خواهید کرد. اینجا می‌توانید انواع پیشفرض‌های انیمیشنی نظیر اسکرول یا کراول crawl را به متن خود بیافزایید تا در روی صفحه ویدیوی شما حرکت کند.

آنچه که قابل ذکر است که نرم‌افزار تدوین PowerDirector 365 در حد و اندازه‌های Premiere Pro یا Final Cut X، قدرتمند نیست، اما نیازهای معمول از ویرایش نظیر: ابزارهای تصحیح یا پایدارکننده ویدیو، افکت‌های حرفه‌ای،‌ ویرایش چند دوربینه، موشن تراکنیگ و برش بسیار راحت را برطرف می‌کند.

سیستم مورد نیاز برای PowerDirector 365

  • سیستم عامل: ویندوز 7 به بالا
  • پردازش‌گر: Intel Core i-Series یا AMD Phenom II و بالاتر
  • گرافیک: برای ویدیو استاندارد (128 MB GA VRAM و بالاتر)، برای ویدیو 360 درجه (DirectX 11)، برای پلاگین‌های AI (2GB VGA VRAM و بالاتر)
  • حافظه رم: 4 گیگابایت
  • حافظه هارد دیسک: 7 گیگابایت

تدوین و ادیت فیلم

نرم‌افزار تدوین Adobe Premiere Elements مناسب مبتدیان

این نرم‌فزار ویرایش ویدیو برای سیستم‌عامل ویندوز و مکینتاش در دسترس است. شاید نرم‌افزار تدوین Adobe Premiere Pro برای برخی از افراد پیچیده باشد. ممکن است قصد شما صرفاً ویرایش چند ویدیو خام خانوادگی یا آپلود اولین ویدیو خود در یوتیوب YouTube برای سرگرمی هستید. در این صورت Adobe Premiere Elements به کمک شما خواهد آمد.

این نرم‌افزار ساده شده Premiere Pro است. با وجود این ساده شدن، همچنان قابلیت‌های خوبی از خودش نشان می‌دهد. برخی ویژگی‌های آن شامل:

  • تشخیص چهره face detection
  • افکت‌های صوتی
  • ساند تراک‌ها
  • پایدارکننده تصویر
  • موشن تراکینگ اتوماتیک

مقالات بیشتر: نرم افزار crm چیست؟

تدوین و ادیت فیلم

نرم‌افزار تدوین Pinnacle Studio برای کاربران مبتدی ویندوز

این نرم‌افزار ویرایش ویدیو شاید بهترین برای سیستم‌ عامل ویندوز نباشد، ولی اگر تا به حال دست به نرم‌افزار تدوین خاصی نزده‌اید، احتمالاً یک انتخاب مناسب خواهد بود. شما به 1500 افکت متنوع، عناوین، تمپلت templates، ویرایش six-track HD، ابزار تصحیح رنگ، ویژگی استاپ‌موشن، ویژگی time remapping و دیگر قابلیت‌های دسترسی خواهید داشت.

آخرین نسخه، Pinnacle Studio 25، از ویژگی‌های جدیدی نظیر تراکینگ هوشمند اشیا، پشتیبانی از 8K، گروه‌های keyframe برای دقت بالا در ویرایش، حالت blend و دیگر قابلیت‌های صوتی برخوردار است. این نرم‌افزار به طور کلی در جایی بین نیاز حرفه‌‌ای‌ها و سهولت در استفاده برای مبتدیان قرار می‌گیرد.

سیستم مورد نیاز برای نرم‌افزار تدوین Pinnacle Studio 25

  • سیستم عامل: ویندوز 10 به بالا
  • پردازش‌گر: Intel Core i3 یا AMD A4 3.0 GHz یا بالاتر
  • رم 4 گیگابایت و 8 گیگابایت برای multi camera
  • 512 مگابایت کارت گرافیک

مقالات بیشتر: تبلیغات در اینستاگرام

چطور بهترین نرم‌افزار تدوین را انتخاب کنم؟

مشخصاً اولین مسئله‌ای که باید در نظر داشت نوع کاربری مدنظر ما است. البته علاوه بر نیازهای امروز، باید به آینده هم نگاهی داشته باشیم. مثلاً اگر قصد توسعه مهارت‌های خود در تدوین را داریم، شاید بهتر است وقت بیش‌تری بگذاریم و سراغ حرفه‌ای‌ها برویم.

بعد از انتخاب باید سخت‌افزار خود را نیز مدنظر قرار دهید. اگر نرم‌افزار تدوینی که انتخاب کردید با شرایط سخت‌افزاری شما سازگار نیست، یا به فکر ارتقا باشید یا نسخه‌های قدیمی‌تر را امتحان کنید.

تجربه کاری شما از کار با نرم‌فزارهای تدوین یا ویرایش فیلم چگونه بوده است؟ نرم‌افزارهای مکمل با این‌ها چه مواردی می‌توانند باشند؟ شما جزو تدوینگران حرفه‌ای هستید؟ یا تازه اول راه ویرایش فیلم و ویدیو قرار دارید؟ لطفاً تجربیات و نظرات خود را در بخش کامنت با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید این لیست کاربردی از نرم افزارهای تدوین را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

پربازدید ترین مقالات

خدمات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کی یوزر خوش آمدید
ارسال پیام