کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب

خیلی از علاقه مندان به کسب درآمد اینترنتی، آرزوی کسب درآمد از یوتیوب را دارند و می خواهند داشتن کسب و کار در یوتیوب را تجربه کنند. بسیاری از افراد بر این باورند که بدلیل اینکه در ایران زندگی می کنند و بخاطر فیلترینگ کسب درآمد از یوتیوب برایشان غیر ممکن است و نمی توانند از این طریق درآمدزایی داشته باشند. اما این یک باور اشتباه است. با اینکه برای شهروندان ایران کمی این کار دشوار است اما بسیار پر درآمد می تواند باشد.

اگر به این فکر می کنید که چگونه در یوتیوب کسب درآمد کنید آن هم به صورت دلاری با ما در این مقاله همراه باشید …

یوتیوب چیست و چگونه کار می‌کند؟

یکی از پرطرف‌دارترین پلتفرم‌ها بعد از گوگل، یوتیوب است که فضایی کاملا ویدئویی دارد. یوتیوب نیمی از اینترنت است: این یعنی ۱٫۹ میلیارد کاربر که هر ماه و هر روز وارد سیستم می شوند. اما در عین حال در هر دقیقه ۵۰۰ ساعت ویدئو در سایت آپلود می شود. جالب است نه؟؟

در این پلتفرم افراد با بارگذاری کردن محتوای ویدئویی خود دیده می­‌شوند و به کسب درآمد از یوتیوب می‌پردازند. شما و هر شخص دیگری می‌توانید در یوتیوب یک کانال ثبت کنید و ویدئوهای مورد نظر را در آن بارگذاری کند.

تاریخچه یوتیوب

یوتیوب نیز زیر مجموعه خود شرکت گوگل است. این پلتفرم در سال ۲۰۰۵ میلادی توسط سه کارمند قبلی پی‌پل پایه‌گذاری شد.

مقر این شرکت در سان برونو کالیفرنیا است و هر ساله بسیاری از کمپانی‌های بزرگ مراسم‌های خود را به‌صورت آنلاین از طریق این پلتفرم برگزار می‌کنند. شاید جالب باشید که بدانید تا ماه نوامبر ۲۰۱۰ در هر یک دقیقه حدود ۱۳ ساعت فیلم در این پلتفرم بارگذاری می‌شود که عدد بسیار بزرگی است.

یوتیوب در این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی داشته است و توانسته به یکی از پربازدیدترین سایت‌ها تبدیل شود، در این پلتفرم میلیون‌ها ساعت آموزش رایگان در حوزه‌های مختلف وجود دارد و بسیاری از کسانی که می‌خواهند با کمترین هزینه آموزش ببینند به سراغ این پلتفرم می‌آیند.

البته احتمالاً شما هم می‌دانید که این وب‌سایت از سال ۲۰۰۶ در ایران فیلتر است و هنوز هم گشایشی برای رفع فیلتر این وب سایت صورت نگرفته است. آپارات رقیب داخلی یوتیوب است که اتفاقاً در این سال‌ها بسیار خوب عمل کرده‌ است و به جایگاه مناسبی رسیده است.

کسب درآمد از یوتیوب

تعرفه کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب به این صورت است که به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدودا بین ۱ تا ۲ دلار به شما پول می دهد. اما به این موضوع دقت کنید که یوتیوب در ازای دیدن تبلیغ های ویدئو شما پول می دهد. گاهی اوقات بیننده هنگام نمایش تبلیغ چند ثانیه فیلم را رد می کند تا تبلیغ نمایش داده نشود، یا از ابزارهای مسدودکردن تبلیغ استفاده می کنند و یا از نسخه premium یوتیوب استفاده می کنند، در این صورت یوتیوب برای این بازدیدها به شما پولی پرداخت نخواهد کرد.

شاید با خود بگویید این مبلغ ناچیز و کم است اما اجازه دهید با جزئیات بیشتری توضیح دهیم؛ حتما دیده اید که اکثر فیلم ها حداقل دو تبلیغ دارند، شما می توانید چندین تبلیغ را در فیلم خود قرار دهید. ۱۰۰۰ بازدید که بالاتر گفته شد، فقط برای یک تبلیغ است، اما اگربه طور مثال ۴ تبلیغ در ویدئو خود قرار دهید، یوتیوب در ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدودا بین ۴ تا ۸ دلار به شما پول می دهد. اگر هر فیلم شما تقریبا ۱۰۰ هزار بازدید داشته باشد و ۴ تبلیغ در آن قرار دهید، در ازای هر فیلم تقریبا ۴۰۰ دلار درآمد خواهید داشت، دقت کنید در ازای هر یک فیلم!

نکته ای که وجود دارد این است که یوتیوب بابت فیلم های علمی بیشتر پول می دهد. در صورتی که بتوانید فیلم های آموزشی جذاب و پرمخاطب تولید کنید، درآمد شما از سایرین بیشتر است.

کسب درآمد از یوتیوب

راه های کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب در سال‌های اخیر مدل‌های درآمدزایی جذابی برای تولیدکنندگان محتوای ویدئویی درست کرده‌ است که این مدل‌ها برای کاربران ایرانی بسیار وسوسه برانگیز است چرا که این درآمد از تولید محتوا یوتیوب به صورت دلار است و در ایران تفاوت ارزشی ریال و دلار باعث شده تا بسیاری از افراد به سراغ تولید محتوا و کسب درآمد از یوتیوب بروند.

اولین گام

برای شروع کسب درآمد از یوتیوب باید یک حساب Google AdSense  داشته باشید  تا به واسطه آن آدرس و مشخصاتی خارج از ایران داشته باشید. همچنین اگر دوستی در خارج از ایران دارید از او بخواهید با نام خودش یک حساب Google Adsense  بسازد و شما از آن اکانت استفاده کنید.

  1. کانال خود را در یوتیوب راه اندازی کنید
  2. آن را به اکانت گوگل ادسنس متصل کنید
  3. تا با نمایش تبلیغات و کلیک روی آن ها توسط بازدید کنندگان شما به درآمد برسید

نکاتی در مورد حساب گوگل ادسنس :

با توجه به اینکه روش های زیادی برای دور زدن تحریم ها وجود دارد. اما پیشنهاد می شود در مورد اکانت یوتیوب به هیچ وجه این کار را نکنید. چرا که الگوریتم های یوتیوب پیشرفته بوده و به دردسر می افتید. بنابراین بهتر است از راه قانونی پیش بروید تا به موفقیت برسید.

گام دوم

در گام دوم از داستان کسب درامد دلاری از یوتیوب باید یک سرور مجازی تهیه کنید.

خرید یک سرور مجازی برای مدت زمان طولانی ممکن است برای شما با هزینه همراه باشد اما قطعا ارزش این کار را دارد.

شرایط کسب درآمد از یوتیوب

راهکار های زیادی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با ۷ مورد از بهترین روش های کسب درآمد از یوتیوب آشنا کنیم. همه‌ی این راه ها، روش‌هایی هستند که افراد زیادی حتی در ایران هم با استفاده از این روش ها به درآمد های بالایی در ماه رسیده‌اند. فقط دقت داشته باشید که روشی را انتخاب کنید که واقعاً به آن علاقه دارید.

کانالی که دارای ۱۰۰۰ عضو فعال (subscribe)  داشته باشد

شما باید در یوتیوب یک کانال داشته باشید که ۱۰۰۰ عضو فعال داشته باشد و شرط دوم این است که ویدیوهای شما جمعاً بیش از ۴۰۰۰ دقیقه بازدید داشته باشند.

اگر محصولی برای فروش دارید – تهیه فیلم

تولید فیلم  از تک تک محصولاتتان و معرفی آن ها بسیار ایده پایدار و موفقیت آمیزی خواهد بود چرا که هم به رشد کسب و کارتان و کسب درآمد از یوتیوب کمک می کند و هم تولید ویدیو بیشتر مساوی با دیده شدن در یوتیوب ، البته پارامترهای دیگری نیز وجود دارد که باید به آن ها نیز پرداخته شود.

پس محصولاتتان را در یک فضای شیک و دیزاین شده ببرید و بطور کامل به بررسی تمام جنبه های تخصصی آن بپردازید.

حال اگر محصولی برای ارائه نداشتید باید به فکر بهترین ایده ها برای تولید محتوای ویدیویی داشته باشید. می توانید از تخصص خود بهره مند شوید و ویدیوهای آموزشی تولید کنید.

کسب درآمد از یوتیوب

تعامل فراموش نشود….

حتما با کاربران خود (subscribe) تعامل داشته باشید باشید چرا که کاربران مهمترین عامل برای کسب در آمد از یوتیوب هستند. حتما با مخاطبان تعامل داشته باشید آن ها را به شرکت در نظر سنجی تشویق کنید و حتما به کامنت های آنان پاسخ دهید.

تبلیغات

تبلیغات واضح ترین راه برای کسب درآمد از یوتیوب است. وقتی که مخاطبان کانال شما افزایش می یابند، شما میتوانید تبلیغات اسپانسری انجام دهید، تبلیغات برای برندهای مختلف به این صورت که با معرفی خدمات و یا محصولات آن ها در ویدیو خود به درآمد قابل قبولی برسید.

شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چگونه بعد از افزایش مخاطبان اقدام به گرفتن سفارش تبلیغات کنیم؟ در جواب این سوال باید گفت بطور اتوماتیک با افزایش مخاطبان و رسیدن آن ها به یک عدد قابل قبول سفارش تبلیغات به خودی خود به سمت کانال شما سرازیر می شود.

به موضوعات ترند روز بپردازید و یا …

گیم،سرگرمی، آموزش های کاربردی شبکه های مجازی، اشپزی، از جمله موضوعاتی هستند که همیشه مخاطب خود را دارند و شما می توانید با درخشیدن در این موضوعات خود را در یوتیوب مطرح کنید و به کسب درآمد از یوتیوب برسید  هرچند که باید فعالیت کاربران دیگر را در نظر بگیرید و خلاقانه عمل کنید تا از رقبا عقب نباشید.

همکار یوتیوب شدن

Youtube partner  سرویسی است که متعلق به خود یوتیوب بوده و شما بعد از گذشت حدود ۹۰ روز از ساخت کانال در یوتیوب و داشتن حداقل ساب اسکرایبر و همچنین دیده شدن ویدیوهای ما بیش از ۱۵ هزار ساعت.

تماشای ویدیوها بیش از ۱۵ هزار ساعت نکته بسیار مهمی در این قسمت می باشد و شرط مهم گرفتن سیستم همکار یوتیوب است .

همکار یوتیوب شدن به چه دردی می خورد؟

اگر جز همکاران یوتیوب شوید از یک سری آپشن و مزایا برای ساخت ویدیوهای بهتر برخوردار می شوید. و خیلی سریع میتوانید به هدف خود که، کسب درآمد از یوتیوب است دست پیدا کنید.

پربازدید ترین مقالات

خدمات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کی یوزر خوش آمدید
ارسال پیام