چگونه بیو اینستاگرام حرفه ای بنویسیم؟

بیو اینستاگرام

چگونه بیو اینستاگرام حرفه ای بنویسیم؟

بخش بیو اینستاگرام یا بیوگرافی اینستاگرام اولین بخشی است که کاربر اینستاگرام با پروفایل شخصی یا تجاری شما روبه‌رو می‌شود. بنابراین برای بهبود اینستاگرام مارکتینگ مهم است بدانید که باید در این بخش در مدت زمان کوتاهی اطلاعات لازم از ماهیت اکانت خود را در اختیار کاربر قرار دهید. به بیان دیگر براساس بیو اینستاگرام شماست که کاربر تصمیم می‌گیرد شما را فالو کند یا خیر. در این مقاله ۱۳ ترفند نوشتن بیو اینستاگرام حرفه‌ای برای کسب‌وکارها را بررسی خواهیم کرد.

نقش بیو در افزایش فالوور اینستاگرام غیر قابل انکار است. بیوگرافی اینستاگرام شما مثل کارت ویزیت، نمونه‌کار و صفحه اصلی وب‌سایت شما است که همگی در یک بسته جمع شده‌اند. شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا یک برداشت اولیه‌ی عالی را به جا بگذارید، بنابراین باید روی بیوگرافی اینستاگرام خود تمرکز کنید و مطمئن شوید که کاملاً مجهز است تا بازدید‌کنندگان اینستاگرام را به دنبال کننده تبدیل کند.

بیو اینستاگرام

اجزای بیو اینستاگرام

در قسمت Edit Profile شبکه اجتماعی اینستاگرام شما میتوانید بخش های مختلف بیو را مشاهده نمایید. این بخش ها به ترتیب زیر میباشند.

name(نام): این نام برای معرفی بیشتر شما خواسته میشود. اگر پیج شما ماهیت کاری دارد میتوانید نام برند خود را وارد نمایید.

Username(نام کاربری): نام کاربری دقیقا همان نامی است که دیگران توسط آن میتوانند شما را در اینستاگرام پیدا کنند. نام کاربری یکی از مهم ترین بخش های بیو اینستاگرام میباشد.

Website(وب سایت): اگر صاحب سایت هستید رد این قسمت میتوانید لینک سایت خود را وارد کنید.

برای آموزش مراحل گذاشتن لینک در بیوی خود، به مقاله گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام مراجعه نمایید.

Category(دسته بندی): اگر صاحب اکانت تجاری هستید میتوانید دسته بندی شغلی خود را در این قسمت مشخص نمایید.

Contact information(اطلاعات تماس): شما به عنوان صاحب یک اکانت تجاری میتوانید شماره تماس و ایمیل خود را در این قسمت وارد نمایید.

همچنین در صورت راه اندازی فروشگاه اینستاگرام ، می‌توانید دکمه خرید را در بیو خود فعال کنید.

نکات نوشتن بیو اینستاگرام

1.انتخاب نام مناسب برای حساب کاربری خود

اولین قدم برای ایجاد یک بیوگرافی اینستاگرام خوب این است که اطمینان حاصل کنید نام شما واقعأ نام شما است! (منظور ما فیلد «نام» در پروفایل شما است، نه نام کاربری اینستاگرام شما).

2.استفاده از یک ساختار ایده آل

بیو خوب در نگاه اول دقیقاً مشخص می‌کند که کار شما چیست؟ تجارت شما چه فایده‌ای برای دیگرن دارد و چه خدماتی را ارائه می‌دهید؟ تمامی این موارد در چند جمله‌ی کوتاه قابل نمایش است.
اگه درست و مختصر راجع به کاری که انجام می‌دهید به کاربران خود توضیح دهید، مخاطب با مشاهده بیو اینستاگرام شما جذب فعالیتتان می‌شود.

3.برای به اشتراک گزاری کلمات کلیدی از فیلد name استفاده کنید

نکته قابل توجه در مورد نوشتن بیو اینستاگرام این است، فیلد name یا قسمت اسم در اینستاگرام کاملا مجزا از دیگر ثسمت هاست و شما می‌توانید یک نام برای خود انتخاب کنید، چرا که علاوه بر جستجوی آیدی (ID Account)، می‌توانید با نامی که برای خود در نظر گرفتیدف جستجو شوید.

4.حسابهای خود را تگ کنید و از هشتگ استفاده کنید

درج هشتگ در بیو اینستاگرام یک راهکار موثر برای افزایش در پیج شماست.پس برند تجاری خودتان را در بیو تگ کنید.
ولی توجه داشته باشید که اضافه کردن هشتگ باعث نمی‌شود که پیج شما با سرچ هشتگ بالا بیاید،اما اضافه کردن هشتگ باعث دیده شدن برند شما و نمایه ی شما معرف کاری باشه که انجام می‌دهید.

بیو اینستاگرام

5. اضافه کردن اطلاعات تماس به بیو اینستاگرام

اگر میخواهید ارتباط با شما به آسانی انجام شود، شماره تماس و تمامی راه های ارتباطی با خود را در بیو قرار بدهید.البته بهتر است پیج خود را به پیج بیزینسی یا تجاری تبدیل کنید.
همپنین بخوانید: چطور اکانت اینستاگرام خود را بیزینسی کنیم؟

6. انتخاب یک تصویر پروفایل عالی

با انتخاب یک عکس پروفایل فوق العاده در یک نگاه خود را عالی جلوه دهید. اگر کسب و کار شما شخصی است میتوانید از عکس شخصی خود برای پروفایل استفاده کنید.پس بهتر است از پروفایلی استفاده کنید که به راحتی بتوانید خودتان را به بازدید کننده ها نشان دهید.

7.مهارت های خود را در بیو درج کنید.

مهارت ها، کارهای ویژه‌ای که میتوانید انجام دهید، و همچنین خدمات منحصر به ردی که ارائه می دهید را نیز در بیو بنویسی. این کار شما را از دیگران متمایز می کند و باعث متفاوت شدن پیجتان می شود.
درج این موارد میتواند بازدید کنندهای جدیدی را به سمت پیج شماهدایت کند.

8.نوشتن ایمیل یا آدرس وب سایت

اينستاگرام به كاربران خود اين امكان را ميدهد كه تنها يك لينك قابل كليك كردن را در بيو پیج خودشان قرار دهند.شما ميتوانيد از اين قابليت براي قرار دادن لينك وب سايت يا ايميل شخصي يا كاري خود استفاده كنيد كه با اين كار هم ارتباط كرفتن با شما راحتتر ممکن است و هم در جذب فالوور کمک بسیاری می کند.
بخوانید: راه های افزایش تعامل پیج در اینستاگرام و جذب فالوور

9.در نوشتن بایو خلاقیت به خرج دهید.

به اين فكر نكنيد كه خيلي رسمي باشید و توضيحاتی در مورد خود بنویسید.
به جاي نوشتن خلاصه اي از فعاليت هاي خودتان اندکی خلاقيت به خرج دهید و از ايموجي ها نیز استفاده كنيد. مثلا براي برجسته كردن ويژگي ها و ابعاد مختلف كار خود می توانید از ايموجي استفاده كنيد.
یا اینکه فونت را در بیوگرافی اینستاگرام خود تغییر دهید.
همپنین میتوانید برای نوشتن بیو از فونت‌های مختلفی که اینستاگرام از ان ها پشتیبانی می‌کند استفاده کنید و بیو متفاوتی داشته باشید.

10.موقعیت مکانی خودتان را در بیو درج کنید

درج کردن موقعیت مکانی (لوکیشن) می تواند به بهتر دیده شدن شما کمک کند و هم میتواند در صورت داشتن پیج بیرینسی و کسب و کاری که راه انداختید برای برقراری ارتباط راحتتر با کاربران به شما کمک کند.

پربازدید ترین مقالات

خدمات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کی یوزر خوش آمدید
ارسال پیام