همه چیز درباره گوگل لنز

گوگل لنز

همه چیز درباره گوگل لنز

خود گوگل در معرفی این سرویس می‌گوید: Search what you see. در واقع شما با گوگل لنز می‌توانید درباره هر آنچه اطرافتان هست اطلاعات بگیرید. یک دستیار تمام عیار که در زندگی روزمره به کمکتان می‌آید. خلاصه اینکه اگر تابحال از این سرویس استفاده نکردید، آب دستتان هست زمین بگذارید و تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

گوگل لنز چیست

گوگل لنز (Google Lens) یک سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی است که از دوربین تلفن همراه شما و فناوری یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. این برنامه نه تنها اشیاء جلوی شما دوربین شما را شناسایی می‌کند، بلکه آن‌ها را به خوبی درک کرده و کارهایی مانند اسکن کردن، ترجمه، خرید و … را نیز برای شما انجام می‌دهد. این سرویس امکانات بسیار مفیدی را ارائه می‌دهد ولی هنوز خیلی‌ها آشنایی کافی با این نرم‌افزار و کارکردهای آن ندارند. در ادامه به ویژگی‌های Google Lens می‌پردازیم.

اپلیکیشن گوگل لنز شباهت بسیاری به بیکسبی ویژن سامسونگ دارد. شما می‌توانید دوربین گوشی خود را بر روی یک شی بگیرید و به‌راحتی اطلاعات مفیدی در موتور جستجوی گوگل در مورد آن به دست آورید. در واقع باقدرت هوش مصنوعی که دارد و آنالیز تصویر دریافتی، تصاویر مشابه و اطلاعات آن‌ها را به شما می‌دهد. این قابلیت بسیار جذاب و کاربردی است.

گوگل لنز

Google Lens ویژگی‌های زیر را نیز ارائه می‌دهد:

 

  • جمع‌آوری اطلاعات در مورد گونه‌های طبیعت

اگر می‌خواهید در مورد یک‌ گونه گیاهی که در خیابان دیده‌اید و یا سگ زیبایی که در پارک دیده‌اید اطلاعات بیشتری کسب کنید کافی است که دوربین گوشی خود را بر روی آن بگیرید تا گوگل لنز اطلاعات متنوع و کاملی را در مورد آن، در اختیار شما قرار دهد. شما حتی می‌توانید با استفاده از Google Lens  آدرس نزدیک‌ترین فروشگاه ارائه‌دهنده آن گل را هم بیابید.

  • تکمیل نمودن دکوراسیون داخلی منزل

گاهی اوقات برای تکمیل دکوراسیون منزل خود به دنبال یک میز، مبل و یا یک وسیله تزئینی خاص هستید که نمی‌دانید در کدام فروشگاه می‌توانید آن را پیدا کنید. در چنین مواقعی می‌توانید با گوگل لنز تصویری از آن کالا بگیرید و با اطلاعاتی که   Google Lens در مورد آن محصول در اختیارتان قرار می‌دهد، لیست فروشگاه‌هایی که کالا در آن‌ها موجود هست به همراه ویژگی‌های آن کالا را مشاهده کنید.

  •  انتخاب بهترین غذای منو با گوگل لنز

قطعاً تا کنون برای شما هم پیش‌آمده است که هنگام مراجعه به یک رستوران جدید تصمیم‌گیری در انتخاب یک غذای مناسب از منوی رستوران سخت باشد و به دنبال خوشمزه‌ترین غذا باشید. برای این منظور کافی است که از گوگل لنز کمک بگیرید و منو را در مقابل دوربین گوشی خود قرار دهید تا Google Lens با توجه ‌به نقد و بررسی کاربران و امتیازاتی که غذاهای رستوران داده‌اند بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهد.

  • درباره انواع رویدادها اطلاعات بگیرید

شاید بیلبورد تبلیغاتی کنسرتی در اتوبان نظرتان را جلب کرده باشد. با کمک Google Lens می‌توانید تمام اطلاعات این کنسرت را به صورت آنلاین دریافت کنید.

  •  اطلاعات تماس کارت ویزیت و پوسترها را ذخیره کنید

گوگل لنز هر متنی که شامل شماره تماس و ایمیل باشد را تشخیص می‌دهد. با اسکن کارت ویزیت، اطلاعات کارت روی موبایل شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید گزینه تماس را انتخاب کنید و همان لحظه با شماره روی کارت ویزیت تماس بگیرید.

  • تبدیل عکس متن دار به متن واقعی

از دیگر قابلیت‌های جذاب و کاربردی گوگل لنز, می‌توان به تبدیل عکس به متن اشاره نمود. برای این منظور کافی است که وارد Google Lens شوید و آن را بر روی عکس متن دار قرار دهید که به متن تبدیل شود، سپس متن را جهت ویرایش و استفاده ذخیره کنید.

  • با گوگل لنز به راحتی ترجمه کنید

این قابلیت‌ هم برای اهل سفر کاملا کاربردی است. در کشورهایی که سفر می‌کنید حتما به تابلوها، نوشته‌ها یا منوهایی به زبان بیگانه برخواهید خورد. در اینجور مواقع کافی است لنز را به سمت نوشته بگیرید و به صورت آنلاین ترجمه متن را دریافت کنید.

  • لباس یا وسیله ای که دوست داشتید رو پیدا کنید

ببا این سرویس استایل دلخواهتان را بسازید. اگر جایی لباس یا کیفی دیده‌اید که خوشتان آمد، می‌توانید اطلاعات آن را از گوگل لنز دریافت کنید. با قرار دادن دوربین موبایلتان به سمت لباس، برند، محصولات مشابه و لینک خرید محصول در اختیارتان قرار می‌گیرد.

گوگل لنز

کدام دستگاه‌ها از گوگل لنز استفاده می‌کنند؟

از گوگل لنز در آی/او ۲۰۱۷ پرده برداری شد. در زمان ارائه، اپ Google Lens با دستیار گوگل و گوگل فتو در تلفن‌های هوشمند پیکسل ترکیب شده بود. سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز همین مسیر را طی نمودند، بنابرین با داشتن گوگل فتو و دستیار گوگل احتمالا امکان استفاده از Google Lens را خواهید داشت. -برای استفاده از این اپلیکیشن، مجبور به استفاده از این اپلیکیشن‌ها بودید.-

در می ۲۰۱۸، گوگل اعلام کرد به زودی Google Lens به صورت مستقیم در دوربین دستگاه‌هایی که از این ویژگی پشتبیانی می‌کنند، افزوده خواهد شد. این دستگاه‌ها، از کمپانی‌های تولید کننده متنوعی نظیر، ال جی، موتورولا، شیائومی، سونی، اچ ام دی/ نوکیا، ترانزیشن، تی سی ال، وان پلاس، بی کیو و ایسوس خواهند بود. گوگل لنز در هفته‌های آتی، بسته به زمان آپدیت نرم افزاری این کمپانی‌ها به طور مستقیم در دسترس خواهد بود.

افزون بر این، اپلیکیشن مستقل Google Lens را می‌توانید از گوگل پلی دانلود و استفاده کنید. به این صورت، دستگاه‌های بسیار زیادی از این امکان بهره‌مند خواهند شد. بنابرین بهتر است، این ویژگی را در صورت سازگار بودن با تلفن هوشمند مورد استفاده‌تان مورد آزمون قرار دهید.

چگونه از گوگل لنز استفاده کنیم؟

اکنون که با گوگل لنز آشنا شدید می‌توانیم به این سؤال پاسخ دهیم که چگونه آن را را فعال کنیم؟ کمپانی گوگل برای آنکه تمامی کاربران بتوانند از مزایای شگفت‌انگیز Google Lens بهره‌مند شوند این نرم‌افزار را به نحوی طراحی نموده است که تمامی کاربران گوشی‌های اندروید و ios بتوانند از آن استفاده نمایند. برای فعال‌سازی Google Lens کافی است که مراحل زیر را اجرا کنید.

گوشی‌های ios و ipad

ابتدا از اپ‌استور به دانلود و نصب نرم‌افزار Google Lens  بپردازید. سپس برنامه را باز کنید و یک اکانت ایجاد نمایید. از طریق برنامه گوگل فوتوز می‌توانید از گوگل لنز استفاده کنید. برای این منظور ابتدا عکس را باز کنید و سپس بر روی آیکون لنز در پایین صفحه کلیک نمایید.

درصورتی‌که گوگل فوتوز بر روی گوشی‌تان نصب نیست می‌توانید google search را دانلود و نصب کنید که یک آیکون لنز در گوشه نوار جستجو ظاهر می‌شود که باید بر روی آن کلیک کنید. با ضربه‌زدن بر روی لنز، صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که باید در این صفحه گزینه turn on camera to use lens را انتخاب نمایید. پس از انجام این مراحل دوربین گوشی خود را بر روی شی یا تصویر موردنظر بگیرید تا گوگل نتایج و اطلاعات مرتبط را به شما نمایش دهد.

 

 

پربازدید ترین مقالات

خدمات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کی یوزر خوش آمدید
ارسال پیام