همه آنچه که درباره لینکدین باید بدانید

لینکدین

همه آنچه که درباره لینکدین باید بدانید

همه آنچه که درباره لینکدین باید بدانید

شبکه­‌ای که می‌­توان از آن در جهت اهداف مهم‌­تری استفاده کرد. در واقع لینکدین یکی از پلتفرم­‌های مجازی است که مانند سایر پلتفرم­‌ها می‌­تواند به رونق کسب‌­وکار شما کمک کند، اما به شیوه‌­ای کاملاً حرفه­‌ای و متفاوت.

زیرا این امکان را به شما می­‌دهد تا علاوه­ بر پیدا کردن شغل و حرفه مورد نظرتان، با افراد متخصص دیگر رشته‌ها نیز در ارتباط باشید، آن هم بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی، اما چطور می‌­توان وارد این شبکه شد؟ پیشنهاد می­‌کنیم با این مقاله از تیم کی یوزر همراه باشید تا یاد بگیریم لینکدین چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟

لینکدین چیست؟

لینکدین (Linkedin) شبکه‌­ای است که با هدف آشنایی افراد مختلف با تخصص‌های گوناگون شکل گرفت تا زمینه­‌ای را برای ارتباط بهتر فراهم کند.
مزیتی که این ارتباطات کاری به همراه داشت این بود که افراد خیلی راحت و کاملاً رایگان دانش و مهارت‌شان را به اشتراک می­‌گذاشتند و از این طریق می‌­توانستند به شغل مورد نظر دست پیدا کنند.
این شبکه در دسامبر 2002 راه‌­اندازی شد و نهایتاً در مِی 2003 در دسترس کاربران اینترنت قرار گرفت.

اگر برای اولین بار وارد لینکدین شوید، شاید کمی از فضای رسمی و خشک آن، جا بخورید، اما بعد از مدتی می‌بیند که چقدر همه ‌چیز درست و اصولی است مثل وقتی در محل کار حضور دارید. گرچه کاربران آن رو به افزایش هستند و خیلی‌­ها به مقاصد دیگری غیر از رونق شغل، حرفه، مهارت و غیره آمده‌­اند.

خبر خوب اینکه استفاده از لینکدین به عنوان یک شبکه اجتماعی هیچ محدودیتی ندارد، این شبکه، برای حرفه­‌ای ها است و تفاوتی نمی کند در چه زمینه­ای باشید یا حتی در چه سمتی! اگر مدیر اجرایی یک شرکت، دانشجو، دانش‌­آموز، هنرمند یا غیره هستید، لینکدین با ویژگی­هایی که دارد، بهترین شبکه برای رونق کار شما است.

لینکدین

 ویژگی­‌های لینکدین

  1. امکان ساخت رزومۀ آنلاین

یکی از جالب­‌ترین ویژگی­‌های لینکدین این است که شما می‌­توانید تمام فعالیت­‌های حرفه­‌ای خودتان را با جزئیات ثبت کنید، با این کار نه تنها فراموش نمی‌­کنید، بلکه با دیگران هم به اشتراک گذاشته‌­اید. از همه مهم‌­تر می‌­توانید همیشه آنها را به روز نگه دارید.

  1. امکان ارتباط با افراد متخصص

وقتی افراد عضو لینکدین شوند، باید اطلاعات تماس­‌شان را در کنار دیگر اطلاعات وارد کنند که این به شما کمک می­‌کند تا افراد متخصص را راحت­‌تر پیدا کنید، زیرا بسیاری از این افراد مکان شغلی خود را مرتباً تغییر می‌دهند.

  1. امکان یافتن شغل

یکی از بخش‌­های این شبکه به نام مشاغل است که به شما این امکان را می‌دهد تا فهرستی از هزاران محلی که به دنبال استخدام هستند را ببینید و در صورتی که تمایل دارید، رزومۀ خودتان را مستقیماً برای کارفرما ارسال کنید.

  1. استخدام کارکنان جدید

در مقابل ویژگی شماره 3، کارفرمایان نیز می‌توانند برای پیداکردن افراد با مهارت‌های خاص، از طریق لینکدین اقدام کنند چون به راحتی به کسانی که در لینکدین حساب کاربری دارند دسترسی پیدا می­‌کنند و نهایتاً به آن‌ها پیشنهاد همکاری می­‌دهند.
با همه این ویژگی­‌ها بهتر از عضویت در لینکدین را به تأخیر نیندازید و هر چه سریع­تر اقدام کنید. پس به سراغ آموزش کار با لینکدین می‌­رویم.

آموزش ثبت‌نام و کار با لینکدین

اولین نکته‌­ای که باید برای استفاده از لینکدین بدانید این است که در این شبکه اجتماعی باید به پروفایل‌­تان اهمیت بدهید.
این صفحه را مثل یک کارت ویزیت مجازی فرض کنید و برای تک­‌تک بخش­‌های آن وقت صرف کنید تا نتیجه خوبی بگیرید. در ادامه بخش­‌های مختلف این شبکه را معرفی می‌­کنیم:

  1. اطلاعات کاربری:

بعد از فعالسازی اکانت کاربری­‌تان، باید اطلاعات شخصی در زمینه کاری که انجام می­‌دهید را وارد کنید تا دیگران بتوانند از این طریق شما را بشناسند و با شما ارتباط برقرار کنند. برای وارد کردن این اطلاعات باید از بخش contact and personal info روی آیکونی که به شکل قلم هست، کلیک کنید.

با ورود به این بخش صفحه­‌ای برای­تان باز می‌­شود که باید بعد از نام و نام خانوادگی، اطلاعاتی مثل سمت یا شغلی که دارید، سوابق کاری، کشور محل سکونت و غیره را وارد کنید.
در ادامه به کمک گزینه Add profile sections نیز مهارت­‌ها، توانایی­‌ها، جوایز، افتخارات و غیره خودتان را ثبت کنید و در نهایت خلاصه‌­ای از رزومه کاری­‌تان بنویسید. در ادامه بیشتر توضیح می‌­دهیم.

  1. عکس:

مجدداً یادآوری می‌­کنم که لینکدین یک شبکه کاری و حرفه­‌ای است. پس عکسی که برای پروفایل اینستاگرام انتخاب می­‌شود نمی‌­تواند گزینه مناسبی برای پروفایل لینکدین باشد.
عکسی که انتخاب می­‌کنید ترجیحاً یک پرتره با کیفیت باشد تا چهره شما با وضوح کامل دیده شود. فراموش نکنید خیلی وقت­‌ها، همین عکس باید جذب افراد به پروفایل شما می­‌شود.

  1. عنوان:

این قسمت، درست در پایین نام شما نمایش داده می­‌شود و نشان‌دهنده فعالیتی است که مشغول آن هستید. به عبارت دیگر، حرفه کنونی شما را توصیف می­‌کند. پس ساده از کنار آن نگذرید و به جزئیات هم دقت کنید.

  1. بک‌­گراند یا تصویر پس‌­زمینه:

تصویری که در این قسمت بارگزاری می­‌کنید، هم جنبه زیبایی دارد و هم اینکه می‌­تواند نشان دهنده زمینه فعالیت شما باشد.

  1. قسمت تجربیات کاری:

شاید مهم‌­ترین بخش پروفایل لینکدین همین قسمت باشد. برای پر کردن این قسمت باید روی گزینه Add profile section کلیک کنید و سپس گزینه Background  را انتخاب کنید. بهتر است از تجربه­‌ها و شغل اکنو‌‌‌ن‌­تان شروع کنید و به قبل برگردید.
کسی­‌که شما را برای کار می­‌خواهد باید از تمام سابقه شما مطلع شود. وقتی به قسمت تحصیلات آکادمیک رسیدید، بهتر است با جزئیات اشاره کنید.

  1. مهارت­‌ها:

در این قسمت، کنار تمام سوابق کاری، هر مهارتی که بدست آورده‌­اید را وارد کنید. حتی اگر به هم مرتبط نباشند. مهارت­‌ها نیز از مسیر Add profile sections>skills قابل دسترسی است.

  1. افتخارات، انتشارات و دوره­‌های آموزشی:

بعد از skills گزینه‌­ای به نام Accomplishment می‌­بینید که باید به جوایز و افتخارات، هر گونه انتشار مقاله، پتنت و غیره و همین­طور دوره­‌های آموزشی که گذرانده‌­اید اشاره کنید. این قسمت می­‌تواند تأثیر زیادی بر دید کارفرما نسبت به شما داشته باشد و بهتر می‌­تواند به شما اعتماد کند.

هر چه اطلاعاتی که در این بخش وارد می­کنید کامل­تر باشد، لینکدین امتیاز بالاتری به شما می­دهد. حسن این امتیازهای لینکدین این است که به دیگران نمایش داده نمی­‌شود و فقط خودتان آن را می­‌بینید.

اما هر چه این امتیازات بیشتر باشد، پروفایل شما برای افراد بیشتری به نمایش در می‌­آید و این شانس شما در جستجوی کار را بالا می‌­برد، اما قبل از اینکه وارد بحث بعدی شویم، یک پیشنهاد برای‌تان داریم، اگر می‌خواهید برای معرفی شرکت‌­تان اکانت لینکدین داشته باشید بهتر است از مسیر زیر پیش بروید:

با انتخاب این گزینه صفحه‌­ای مشابه صفحه زیر برای‌تان باز می‌­شود که هر کدام متناسب با فعالیت شرکت‌تان هست را انتخاب کرده و در ادامه اطلاعات مربوط به شرکت را وارد کنید.

علاوه بر این ویژگی‌­ها، گزینه­‌های دیگری هم هست که آشنایی با آنها نیز به کارتان می­‌آید و کمک می­‌کند پروفایل حرفه­‌ای تری داشته باشید.

لینکدین

جعبه ابزار لینکدین

وقتی وارد صفحه لینکدین خود می‌­شوید، مطابق عکس بالا یک نوار ابزار تیره رنگی بالای صفحه مشاهده می‌­کنید.

شما در طول کار با لینکدین بیشترین ارتباط را با این گزینه­‌ها خواهید داشت و به نوعی نوار ابزار لینکدین به حساب می­‌آیند.

  • Home :

در قسمت home شما پست­‌های افراد و یا شرکت‌­هایی را می­‌بینید که آنها را فالو کرده­‌اید و به عبارتی در لیست کانکشن شما قرار گرفته‌­اند. این پست‌­ها یا متعلق به خودشان است یا کسانی­ که آنها لایک کرده­‌اند و کامنت گذاشته‌­اند.

  • My network :

در این بخش شما می‌­توانید لیست افرادی که به شما کانکت شده‌­اند را ببینید، هم‌­چنین درخواست­‌هایی که برای کانکت شدن برای­‌تان آمده و همین­‌طور افراد متخصص در حوزه­‌های مختلف را پیدا کنید.

  • Jobs :

در این بخش که بسیار هم کارآمد است می‌­توانید موقعیت­‌های شغلی متناسب با آنچه در قسمت مهارت و تجربیات پر کرده‌­اید را ببینید.
در صورتی که اکانت لینکدین شما برای شرکت است، از این قسمت می­‌توانید برای درج آگهی استخدام کمک بگیرید.

  • Messaging :

این بخش حکم دایرکت اینستاگرام را دارد و شما می­‌توانید پیام­‌هایی که دیگران به صورت خصوصی برایتان فرستاده‌­اند را ببینید.

  • Notification :

در این بخش هر اتفاق تازه‌­ای که در اکانت شما بیفتد، به شما اطلاع می‌­دهد.

  • Search :

این بخش به شما کمک می­‌کند تا اگر به دنبال موضوع یا فرد خاصی هستید، راحت­‌تر جست‌وجو کنید.

خب، تا به اینجا با امکانات این شبکه اجتماعی آشنا شدید. اما مهم این است که چطور از این امکانات در جهت پیشرفت کاری استفاده کنیم!

چطور از لینکدین استفاده کنم؟

لینکدین هم می‌­تواند برای مشاغل آنلاین کارآمد باشد و هم مشاغل آفلاین. کافی است به درستی از آن استفاده کنید.

به دنبال یافتن ارتباطات مفید باشید.

این نوع ارتباط می­‌تواند شخصی، کاری (کارفرما با کارجو) و حتی از نوع مشتری یا متقاضی باشد، که به نحوه فعالیت شما برمی‌­گردد.
برای مثال ارتباطات کاری به افراد و یا حتی شرکت‌­هایی با نقاط مشترک مربوط می­‌شود که از این طریق می‌­توانند همدیگر را پیدا کنند.
هم­‌چنین استفاده از این بستر در جهت تبلیغ خدمات و کسب‌­وکار که ارتباط با مشتری را به دنبال خواهد داشت.

تأثیر لینک در لینکدین بر روی SEO

اگر سایت یا هر صفحه اجتماعی دیگری در رابطه با شغل و مهارت­‌تان دارید، حتماً لینک آن را در پروفایل لینکدین خود قرار دهید. همین­‌طور برعکس، یعنی لینک پروفایل لینکدین­‌تان را نیز در دیگر صفحات به اشتراک بگذارید.
زیرا گوگل این شبکه را بسیار قدرتمند می‌­داند و توجه ویژه‌­ای به آن دارد.  همین شانس دیده شده شما را بالاتر می­‌برد.

استفاده از لینکدین در جهت فروش

سای­ت‌های تجاری نیز می‌­توانند از این پلتفرم استفاده کنند. فقط کافی است اطلاعات محصولی و حتی نوع خدماتی که انجام می­‌دهید را با دیگران به اشتراک بگذارید و با افراد متقاضی کانکشن خود را حفظ کنید.

ارتباطات خود را حفظ کنید.

تنها برقراری ارتباط مهم نیست، باید تلاش کنید آن را حفظ کنید. برای این کار می‌­توانید از قابلیت messaging لینکدین استفاده کنید. البته با پیام‌­هایی کاملاً حرفه‌­ای و درست، تا مبادا اعتماد کانکشن­‌های‌­تان را از دست بدهید.

گروه لینکدینی داشته باشید.

این ویژگی در تمامی شبکه­‌های اجتماعی به چشم می­‌خورد. در اینجا نیز کافی است از مسیر work>group گروهی از افراد هم­‌فکر داشته باشید تا راجع به موضوعات مشترک بحث و تبادل نظر کنید.

لینکدین می­‌تواند آینده شغلی شما را تضمین کند.!

با تمام آنچه تا به اینجا گفته شد، حتماً متوجه نقش این شبکه اجتماعی بر پیشرفت کاری افراد شده‌­اید. شاید در ابتدا کمی گیج کننده به نظر برسد، اما کافی است اقدام کنید تا خودتان متوجه شوید.
خیلی زود یاد می‌­گیرید و لذت می‌­برید. پس هر چه سریع­‌تر برای ساخت اکانت لینکدین اقدام کنید و در ادامه به تقویت مهارت­‌های­‌تان بپردازید.

پربازدید ترین مقالات

خدمات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کی یوزر خوش آمدید
ارسال پیام