هشتگ گذاری در اینستاگرام

هشتگ اینستاگرام

هشتگ گذاری در اینستاگرام

اصول هشتگ گذاری در اینستاگرام (instagram hashtag) می تونه اونقدرا هم که می گن سخت نباشه. اما اگه رعایت بشه می تونه بیزینس ما رو متحول کنه. برای یادگیری طریقه هشتگ گذاری در اینستاگرام اول باید بدونیم که اصلن هشتگ چیست و چرا؟! کاربرد هشتگ چیست و چرا؟! و بعد اینکه نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام به چه صورته و چه تاثیرات شگفت انگیز مستقیم و غیرمستقیمی در رشد کسب و کار ما داره.

هشتگ گذاری اینستاگرام می تونه یکی از راه های فوق العاده جذاب و کاربردی برای تبلیغات رایگان و هدفمند بیزینس ما باشه. پس می تونی تا آخر این آموزش با من باشی تا یک قدم بزرگ و هیجان انگیز برای متحول کردن کسب و کار آنلاین خودت برداری.

هشتگ اینستاگرام چیست؟

هنگامی که صحبت از تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی می‌شود، استفاده از هشتگ‌ به خصوص هشتگ زدن در اینستاگرام راهی برای دیده شدن محتوای برند شما است.

علامت پوند یا نماد هشتگ (#) در فناوری اطلاعات برای برجسته کردن معانی خاص استفاده می‌شود. در سال ۱۹۷۸ برای اولین بار برایان کرنیهان و دنیس ریچی در زبان برنامه نویسی C برای کلمات کلیدی خاصی که می‌بایست پردازش شوند، از (#) استفاده کردند. کریس مسینا هم با الهام از این کاربرد علامت پوند، پیشنهاد کرد برای تگ کردن موضوعات مورد علاقه در توییتر از این ساختار استفاده شود.

به این ترتیب هشتگ‌ها اولین بار در توییتر مورد استفاده قرار گرفتند، اما در سایر شبکه‌های اجتماعی از جمله لینکدین، فیس‌بوک و اینستاگرام هم متداول شده‌اند.

دسته بندی هشتگ های اینستاگرام

هشتگ ها در شبکه اینستاگرام به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند:

  1. Branded Hashtags

می‌توان گفت اکثر هشتگ های اینستاگرام و در حدود ۷۵ درصد از آنها، از این دسته محسوب می‌شوند. این هشتگ ها شامل نام فرد، محصول و یا تبلیغ می‌باشد. مزیت فوق العاده ای این هشتگ ها دارند، نمایش آمار صحیح به مخاطبان است.

به عنوان مثال، شما می‌توانید وضعیت محصول و یا تبلیغ خود را با هشتگ مرتبط با آن سرچ کنید. یا اینکه می‌توانید برای تحلیل کردن محبوبیت برند خود، آن را با استفاده از ابزارهای تحلیل شبکه اجتماعی بررسی کنید. در این صورت، شما می‌توانید از مشتریان و مخاطبان خود بخواهید زمانی که از محصول و یا خدمات شما استفاده می‌کنند، از آن عکس و یا فیلم تهیه کرده و آن را با هشتگ در شبکه‌های اجتماعی اعم از اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

  1. Community Hashtags

هشتگ هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، هشتگ های عمومی هستند و در واقع، هدف از این هشتگ ها تبلیغ خدمات و یا بازاریابی برند نمی‌باشد. تمامی افراد می‌توانند از هشتگ های مختلف و متنوع در پست‌ها و استوری های اینستاگرامشان استفاده کنند. در واقع، هشتگ هایی که افراد مختلف تنها به منظور دریافت فالوور برای پیجشان استفاده می‌کنند، از هشتگ های عمومی هستند. هدف این افراد معرفی برند و یا خدمات خاصی نمی‌باشد و تنها می‌خواهند برای پیچ شخصی خود مخاطب جذب کنند.

هشتگ اینستاگرام

مزایای هشتگ گذاری در اینستاگرام

  • هشتگ گذاری در اینستاگرام می‌تواند به کاربران برای پیدا کردن موضوع موردنظرشان کمک کند.
  • استفاده از هشتگ در پیج های تجاری بسیار مفید خواهد بود زیرا به بیشتر دیده شدن آنها کمک می‌کند.
  • مطالبی که در اینستاگرام با هشتگ منتشر می‌گردد در  سرچ ها دیده می‌شوند و همین باعث بیشتر دیده شدن محتوای شما می‌گردد.
  • با استفاده از هشتگ گذاری در اینستاگرام می‌توانید پیام و بار احساسی مطلب خود را به کاربران منتقل کنید.
  • به اینستاگرام به تشخیص بهتر محتوی شما کمک می‌کند.

نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام

آشنایی با نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند کسب و کار خود را در اینستاگرام ارتقا دهید و به صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام خودتان را برسانید. درحقیقت، پیروی از اصول این کار می‌تواند به منزله بهترین روش برای افزایش فروش در اینستاگرام برایتان عمل کند. در ادامه با برخی از مهم‌ترین اصول هشتگ گذاری در اینستاگرام آشنا می‌شوید.

از تعداد مناسبی هشتگ استفاده کنید

اینستاگرام به ما اجازه داده برای هر پست تا ۳۰ هشتگ و برای هر استوری ۱۰ هشتگ قرار دهیم. اگر بیش از این از هشتگ استفاده کنید، کپشن یا کامنت‌های شما درج نخواهند شد بنابراین اطلاع از هشتگ های پرکاربرد فارسی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. اما اینکه ما اجازه داریم در هر پست از ۳۰ هشتگ استفاده کنیم به این معنا نیست که لزوما باید نهایت استفاده را از این موضوع ببریم.

تجربه نشان داده استفاده از ۱۱ هشتگ برای هر پشت می‌تواند بهتر باعث دیده شدن پست شما شود. اما استفاده از ۱ تا ۳ هشتگ می‌تواند نتایج به مراتب بهتری برایتان ایجاد کند. به طور کلی نحوه هشتگ گذاری در اینستاگرام به شکلی است که نیاز به آزمون و خطا دارد.

تعداد هشتگ‌های مناسب برای بیزنس‌های مختلف باهم متفاوت است. حتی در یک بیزنس و پیج مشخص هم برای هر پست تعداد هشتگ مختلفی می‌توان گذاشت. این کار نیاز به صرف زمان و تحلیل بازخوردها دارد. کمی که بگذرد متوجه خواهید شد که هر نوع پست با چه تعداد هشتگ بهتر دیده خواهد شد.

هشتگ های ترند مربوط به محتوای پیج خود را جستجو کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که درمورد هشتگ گذاری در اینستاگرام باید انجام دهید این است که هشتگ های ترند اینستاگرام که مربوط به محتوای بیزنسی شما هستند را پیدا کنید. آن‌ها را در سایت‌های مختلف در گوگل می‌توانید مشاهده کنید. بعد از آشنا شدن با این هشتگ‌ها حالا نوبت آن است که ببینید کدامیک از آن‌ها بیشترین ارتباط را با موضوع پیج شما و به طور دقیق‌تر، با موضوع هر پست شما دارند.

درواقع هشتگ گذاری در اینستاگرام یک کار دقیق، اصولی و ظریف است. برخی افراد تعدادی هشتگ ثبات دارند و آن‌ها را زیر تمام پست‌های خود کپی می‌کنند. این کار در طولانی مدت نمی‌تواند کمکی به دیده شدن پست‌هایتان بکند. مانند یک متخصص با این موضوع برخورد کنید. هشتگ‌های مرتبط با پیج خود را مدام سرچ کنید و از متناسب‌ترین آن‌ها زیر هر پست و در هر استوری استفاده کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

حواس تان به هشتگ های ممنوع باشد

از هشتگ‌هایی که مربوط به محتواهای نامناسب هستند در پست‌های خود استفاده نکنید. این کار هیچ کمکی به دیده شدن پست‌های شما نمی‌کند. زمانی که کاربر چنین هشتگ‌هایی را سرچ می‌کند، پست‌های تاپ مربوط به آن هشتگ برایش نمایش داده می‌شود. اما سایر پست‌ها در چنین هشتگ‌هایی به کاربر نشان داده نمی‌شود. بنابراین به هیچ عنوان با هدف افزایش فالوور در اینستاگرام از هشتگ‌های ممنوع در پست‌های خود استفاده نکنید.

هشتگ اینستاگرام

از گذاشتن هشتگ های تکراری یا غیرمرتبط پرهیز کنید

این اشتباه خیلی از کاربران اینستاگرام است و باعث می‌شود پیج آن‌ها به خوبی دیده نشود. برخی افراد در اینترنت هشتگ های پرکاربرد فارسی یا انگلیسی را سرچ می‌کنند و بدون اینکه این هشتگ‌ها هیچ ارتباطی به محتوای پیج‌شان داشته باشد از آن‌ها در پست‌ها و استوری‌های خود استفاده می‌کنند.

هشتگ‌هایی مانند عشق، زیبایی، اینستاگرام، لایک، فالو و مواردی از این دست شاید در اینستاگرام بسیار پرکاربرد داشته باشند اما ممکن است این هشتگ‌ها ارتباطی به محتوای پیج شما نداشته باشند. به جای این کار می‌توانید پرکاربردترین هشتگ‌های مربوط به بیزنس و محتوای پیج خود را سرچ کنید و دقیقا متناسب با موضوع هر پست یا استوری، به صورت هوشمندانه و حرفه‌ای از آن‌ها استفاده کنید.

مطمئن باشید برای بازدید پیج‌تان این روش بسیار موثرتر از روش قبل خواهد بود. همچنین حواس‌تان باشد در یک پست از یک هشتگ دو بار استفاده نکنید. این کار تاثیر بسیار منفی بر دیده شدن پست شما می‌گذارد.

از مفهوم هشتگ ها مطمئن شوید

هشتگ گذاری می‌تواند یکی از بهترین روش‌های تبلیغات در اینستاگرام باشد، به شرط آنکه اصول هشتگ گذاری به طور صحیح رعایت شود. یکی از نکاتی که در این مورد باید به آن توجه کرد این است که از مفهوم و معنای دقیق هشتگ‌هایی که در پست‌های خود استفاده می‌کنیم، آگاه باشیم. برخی هشتگ‌ها هستند که با اهداف خاص و درمورد موضوعات خاصی ایجاد شده‌اند.

استفاده از چنین هشتگ‌هایی می‌تواند همان عدم استفاده صحیح از هشتگ و بی‌توجهی نسبت به نحوه صحیح هشتگ گذاری باشد که تاثیرات منفی در پی دارد.

در بخش های مختلف پیج از هشتگ استفاده کنید

برخی کاربران تصور می‌کنند استفاده از هشتگ تنها مختص پست‌ها است. اما اینستاگرام این اجازه را به شما داده که علاوه‌بر پست‌ها، در استوری و در بخش Bio پیج خود نیز از هشتگ‌ها استفاده کنید. استفاده از هشتگ در بخش بیو پیج باعث می‌شود مخاطبین‌تان به راحتی بتوانند شما را در فضای اینستاگرام پیدا کنند.

برای این بخش یک یا دو هشتگ مناسب در نظر بگیرید. این هشتگ‌ها باید به گونه‌ای باشند که به مستقیم‌ترین شکل ممکن محتوای پیج یا نوع بیزنس شما را معرفی کنند. به طور مثال اگر بیزنس شما در ارتباط با فروش محصولات مراقبت از پوست است استفاده از هشتگ‌هایی مثل زیبایی یا پوست سالم در قسمت بیو توفیق چندانی برایتان به همراه نخواهد داشت.

اما استفاده از هشتگ مراقبت از پوست یا محصولات مراقبت از پوست می‌تواند همان چیزی باشد که مخاطبین خاص شما را به سمت پیج‌تان می‌کشاند. معمولا برندهای معروف، از نام خودشان را به صورت هشتگ در Bio قرار می‌دهند تا از این طریق تعامل بسیار بیشتری با مخاطبین خود داشته باشند.

هشتگ ممنوعه در اینستاگرام چیست

همانطور که می‌دانید هشتگ گذاری در اینستاگرام موجب بیشتر دیده شدن محتوای شما می‌شود. اما گاهی استفاده از برخی از هشتگ ها پیامدهای بدی برای به شما همراه خواهد داشت. اینستاگرام  برخی از هشتگ ها که  بنا به  اهداف غیر قانونی و غیر متعارف استفاده می‌شوند را ممنوع کرده است.

از آنجاکه لیستی از هشتگ های ممنوعه توسط اینستاگرام‌ منتشر نمی‌شود تشخیص اینکه کدام هشتگ ممنوع است به تجربه کاربران بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم قبل از هشتگ گذاری در اینستاگرام درباره آن کاملا تحقیق کنید و از ممنوع نبودن آن مطمئن شوید.

پربازدید ترین مقالات

خدمات ما

2 دیدگاه دربارهٔ «هشتگ گذاری در اینستاگرام»

    1. بله. در هر پست باید هشتگ های مربوط به همان پست استفاده بشود و از هشتگ های جدیدی استفاده کنید هشتگ های تکراری تاثیر چندانی ندارند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کی یوزر خوش آمدید
ارسال پیام