ثبت مکان در گوگل مپ

ثبت مکان در گوگل مپ

ثبت مکان در گوگل مپ

ثبت مکان در گوگل مپ این امکان را فراهم می آورد که به صورت رایگان حتی بدون داشتن وبسایت در صفحه اول گوگل نمایش داشته باشید.

ثبت مکان در نقشه گوگل به دو روش موبایل و دسکتاپ یکی از قابلیت های بی شمار در نقشه گوگل است

گوگل مپ چیست؟

گوگل مپ یکی از سرویس های شرکت گوگل که تحت وب میباشد است که به کاربران این امکان را میدهد تا موقعیت مکانی و اطلاعات جغرافیایی مختلف را در اختیار کاربران قرار دهد. شاید شما هم دوست داشته باشید موقعیت مکانی خود را در این نرم افزار ثبت کنید. پس نگران نباشید، در ادامه یه شما نحوه ثبت مکان در گوگل مپ را توضیح خواهیم داد که به راحتی این کار را انجام دهید.

کاربرد گوگل مپ

  • تمامی رانندگان، دوچرخه سواران و کاربرانی که قصد حرکت از یک مکان به مکان دیگر را دارند از گوگل مپ استفاده می کنند
  • اکثر برندها و کسب و کار ها با ثبت مکان در نقشه گوگل مکان و موقعیت دقیق خود زا با مخاطیین خود به اشتراک می گذارند
  • تصاویر پانوراما از سطح خیابان و شهر های مختلف در سرار جهان به کاربران نمایش می دهد.

سوالات مربوط به ثبت مکان در گوگل مپ

در خصوص ثبت مکان در گوگل مپ با سوالات اساسی از سوی کاربران روبه رو هستیم که برخی از آنها عبارتند از:

  • چگونه مکان کسب وکار را در نقشه گوگل ثبت کنیم؟
  • آیا میتوانیم مکانی که در گوگل مپ ثیت کرده ایم را ویرایش کنیم؟
  • آیا ثبت آدرس شرکت در سئو سایت تاثیر دارد؟
  • ثبت مکان در گوگل مپ دائمی است یا موقت؟
  • آیا میتوانیم مکانی که در گوگل مپ ثیت کرده ایم را حذف کنیم؟

با ما همراه باشید تا علاوه بر آموزش ثبت مکان در گوگل مپ به تمامی سوالات مطرح در این حوزه پاسخ دهیم.

نحوه ثبت مکان در گوگل مپ با موبایل

گام اول

برنامه گوگل مپ را در موبایل و تبلت خود بازکنید.

اپ Google map در همه گوشی‌های اندروید و ios وجود دارد. در صورتی که این برنامه را در گوشی خود پیدا نمی‌کنید باید آن را از پلی استور گوگل یا اپ استور اپل نصب کنید. پس از نصب برنامه، آیکن آن را لمس کنید تا وارد محیط نقشه‌های گوگل شوید. چنانچه قبلاً وارد حساب گوگل نشده‌اید در این مرحله باید با درج آدرس جیمیل و رمز عبور خود به سیستم وارد شوید.

دانلود اپلیکیشن گوگل مپ برای اندروید

دانلود اپلیکیشن گوگل مپ برای IOS

 

ثبت مکان در گوگل مپ

 

گام دوم

سپس نوار سمت چپ را باز کرده و در قسمت آخر روی گزینه  Add mising place کلیک کنید. سپس صفحه ای به نام Add a place برای شما باز میشود.

 

ثبت مکان در گوگل مپ

 

گام سوم

  • فیلد Name را انتخاب کنید، سپس نام مکان خود را به صورت کاملا دقیق وارد کنید.
  • بعد از وارد کردن نام فیلد category را انتخاب کنید، سپس دسته بندی متناسب با فعالیتتان را انتخاب کنید.
  • و در آخر فیلد Address انتخاب کنید، سپس آدرس مکان خود را وارد کنید. گوگل هم سریع‌تر می‌تواند موقعیت دقیق مکان مورد نظر شما را پیدا کند. در ضمن، آدرس مکان مورد نظر تنها در صورتی در اختیار دیگران قرار می‌گیرد که متمایل به اشتراک‌گذاری آن با سایر افراد باشید.
  • سایر گزینه ها شامل اطلاعات تماس مانند شماره تلفن یا آدرس سایت کسب و کار شما است؛ همچنین می توانید تصاویر و عکس هایی جذابی را از داخل و بیرون محل کسب وکار خود تهیه کنید و در این قسمت بارگذاری نمایید.

 

ثبت مکان در گوگل مپ

 

گام آخر

در پایان با انتخاب گزینه Send، درخواست ثبت مکان در نقشه را برای گوگل ارسال کنید. طی مدت دو هفته ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که در آن قبول یا عدم قبول درخواست‌ شما توسط گوگل به شما اطلاع می شود.

نحوه ثبت مکان در گوگل مپ با دسکتاپ

گام اول

برای ثبت مکان در گوگل مپ از طریق دسکتاپ باید ابتدا به نشانی https://www.google.com/maps  بروید. سپس وارد حساب کاربری خود بشوید و یا در صورت نداشتن حساب کاربری جدیدی بسازید.

گام دوم

بعد از آن که در حساب کاربری خود وارد شدید. روی آیکون منو در قسمت بالا و سمت چپ صفحه‌نمایش کلیک کنید. سپس بقیه مراحل را درست مانند نسخه موبایل دنبال کنید. اگر مکانی که ثبت کرده اید، قبلا در گوگل مپ مشخص نشده باشد. ثبت مکان شما با موفقیت انجام میشود. طی مدت چند هفته ایمیلی برای شما ارسال میشود، که قبولی یا عدم قبولی درخواست شما را به شما اطلاع میدهد.

 

ثبت مکان در گوگل مپ

 

ثبت مکان در نقشه گوگل

 

ثبت مکان در گوگل مپ

ویرایش یا حذف مکان در نقشه گوگل

در نظر داشته باشید برای ویرایش مکان ها در گوگل مپ شما باید در گوگل یک کاربر با امتیاز بالا باشید. شما به عنوان یک کاربر، با انجام ویرایش های صحیح می توانید امتیاز کسب کنید. توجه داشته باشید که انجام ویرایش های اشتباه می تواند منجر به این شود که شما در لیست سیاه گوگل قرار بگیرید! در نتیجه، تنها زمانی اطلاعات را ویرایش کنید که در مورد آن ها مطمئن هستید. برای ویرایش مکان در نقشه گوگل مراحل زیر را طی کنید.

قدم اول

گوگل مپ را باز کنید و سپس از منوی سمت چپ آدرس محل مورد نظر خود را بنویسید و روی نقشه آن را انتخاب کنید. سپس از منوی جدید روی گزینه Suggest an edit کلیک کنید.

قدم دوم

در قسمت بعدی باید انتخاب کنید که آیا می خواهید اطلاعات مربوط به آن مکان خاص را ویرایش کنید و یا می خواهید آن مکان را به طور کلی حذف کنید.

با کلیک بر روی گزینه های بالا صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که در آن می توانید جزئیات مربوط به آن مکان را ویرایش کنید.

اگر مایل هستید مکان را حذف کنید، باید روی گزینه پایینی کلیک کنید. سپس صفحه ای باز میشود، که در آن دلیل حذف مکان را از بین گزینه ها انتخاب میکنید.

در آخر روی گزینه Send کلیک کنید، تا درخواست شما به گوگل ارسال شود و مورد بررسی قرار بگیرد.

آیاثبت مکان در گوگل مپ بر سئو تاثیر میگذارد

شما با ثبت موقعیت مکانی کسب و کار خود در گوگل مپ تاثیر بسیار زیادی می توانید بر سئو محلی بگذارید. زیرا هر چه مخاطب بیشتری وارد سایت شوند و از تجربه کاربری خوبی بهره مند شوند، گوگل متوجه این موضوع خواهد شد و علاوه بر محله، سایت را برای همه به نمایش خواهد گذاشت.

ثبت مکان در گوگل مپ دائمی است یا موقت؟

ثبت مکان در گوگل مپ به صورت دائمی است. باتوجه به آپدیت های اخیر گوگل مپ کاربران میتوانند مکان رقبای خود را به آسانی ویرایش یا حذف کنند.

 

 

پربازدید ترین مقالات

خدمات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کی یوزر خوش آمدید
ارسال پیام