ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام چیست؟

حتماً با تغییرات اخیری که در اینستاگرام صورت گرفته است، توجه عده بسیاری به ریلز اینستاگرام جلب شده و حالا آن را به عنوان یک معدن طلا برای افزایش تعداد فالورها و رشد اکانت‌های اینستاگرام خود می‌دانند. حتی همین موضوع، باعث شده که گروهی نیز تازه به این پلتفرم توجه نشان دهند و بپرسند ریلز چیست ، ریلز اینستاگرام چه کاربردی دارد، چطور از ریلز باید استفاده کرد و غیره. پاسخ کوتاه و صریح به این عده، این است که ریلز یعنی ویدیوهای کوتاه، سرگرم کننده و البته عمودی که به شیوه‌ای مهیج توجه کاربران را در اینستاگرام به خود جلب می‌کنند و می‌توانند سبب تعامل یا انگیجمنت در اینستاگرام آنهم با نرخ بالا بشوند.

ریلز یا Reels  چیست ؟

ریلز چیست ؟ اینستاگرام در روز 5 آگوست 2020 (15 مرداد 99) رسما قابلیت جدید ریلز را منتشر کرد. شما با استفاده از قابلیت Reels می توانید کلیپ های سرگرم کننده ایجاد کنید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. ریلزها کلیپ های 15 ثانیه ای هستند که شما می توانید آن ها را با صدا، جلوه ها و ابزارهای خلاقانه جدید ضبط و ویرایش کنید. شما می توانید این کلیپ های فوق العاده را در صفحه اصلی خود منتشر کرده تا همیشه در دسترس کاربران باشند. همچنین اگر شما حساب عمومی دارید، آنها از طریق فضای جدیدی در Explore در دسترس جامعه گسترده اینستاگرام نمایش داده می شوند.

ریلز اینستاگرام

پست ریلز چیست

ریلز درست مانند ویدئوهای تیک تاک است و شما می‌توانید ویدئویی را ضبط کرده یا بخشی از فیلمی را انتخاب کرده و با افزودن افکت‌های مختلف به اشتراک قرار دهید. اگر برای شما این سوال پیش آمده که پست ریلز چیست باید بگوییم که دقیقا همین روندی که به آن اشاره کردیم، پست ریلز است.

شما می‌توانید از میان آرشیوهای موجود، افکت صدایی را به ویدئو اضافه کنید یا از حافظه‌ی دستگاه، فایل صوتی مدنظرتان را انتخاب کنید.

از افکت‌های دیگری که می‌توانید به ویدئوهای ریلز اضافه کنید، افکت واقعیت افزوده است. البته می‌توان سرعت پخش ویدئو را نیز تغییر داد. شما می‌توانید مجموعه‌ای از کلیپ‌ها را برای ریلز استفاده کنید یا در یک شات، آنچه را که در نظر دارید، ضبط کنید. البته امکان آپلود ویدئو از گالری و به اشتراک قرار دادن آن در ریلز وجود دارد.

تفاوت استوری و ریلز اینستاگرام در چیست؟

تفاوت ریلز و استوری در نحوه اشتراک گذاری آن در اینستاگرام است. در قسمت بالای اکسپلور اینستاگرام، یک قسمت اختصاصی برای ریلز تعبیه شده است.

تفاوت بعدی محل ذخیره ریلز شما در حسابتان است که مانند igtv دارای بخش اختصاصی در صفحه پروفایل اینستاگرام است.

در ریلز افکت های بیشتر و متفاوتی نسبت به استوری وجود دارد.

سایز ریلز مانند سایز استوری اینستاگرام، ۱۰۸۰ پیکسل در ۱.۹۲۰ پیکسل است.

اگر میخواهید در مورد ترفندهای اینستاگرام بدانید مقاله ترفند های اینستاگرام را بخوانید.

چگونه ریلز را فعال کنیم؟

برای این که بتوانید از قابلیت ریلز اینستاگرام استفاده کنید، باید اپلیکیشن اینستاگرام را در موبایل خود به آخرین نسخه، آپدیت کرده باشید.

اکنون، اگر می خواهید یک ویدیو ریلز ضبط کنید، وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و سپس علامت به علاوه را از گوشه سمت چپ صفحه انتخاب کنید.

صفحه جدیدی که برای شما باز می شود چهار گزینه Reels, Post, Story و Live در قسمت پایین دارد. که شما با انتخاب گزینه Reels می توانید وارد این قابلیت شوید.

اکنون می توانید شروع به ضبط ویدیو کنید و با استفاده از آپشن هایی که در ریلز اینستاگرام وجود دارد، به ویرایش ویدیو خود بپردازید.

ریلز اینستاگرام

چرا ریلز اینستاگرام؟

خب، تا اینجا چیزی که متوجه شدیم، این بود که ریلز به ما اجازه می‌دهد یک‌سری ویدیو با افکت‌های متفاوت و جذاب به عنوان پست منتشر کنیم. اما آیا صرفا همین موضوع بود که باعث شده اینستاگرام از ایده تیک تاک کپی‌برداری کند؟ آیا اصلا این موضوع قانع‌کننده است که بخواهیم به سراغ ریلزها برویم؟ بله! در واقع ریلز گذاشتن مزیت‌های واقعا زیادی برای ما دارد که در ادامه به شما توضیح‌شان می‌دهم:

1_ بیشتر دیده‌شدن در Feed

ببینید، با توجه به اینکه اینستاگرام به کمک ریلز در حال رقابت با تیک تاک است، عملا به آن اهمیت زیادی می‌دهد. به عنوان نمونه، ریلزها در فید فالوورهای شما اولویت بیشتری نسبت به پست‌ها دارند! یعنی چه؟

خب احتمال می‌دانید که نشان‌داده‌شدن پست شما در فید یا همان آیکون خانه کاربران‌تان، به این بستگی دارد که چه زمانی آن را منتشر کرده باشید، مخاطبان چقدر به پیج شما علاقه داشته باشند، اصلا این پست چقدر لایک و کامنت گرفته باشد و… .

اما به طور کلی وقتی شما یک ریلز منتشر کنید، این محتوا نسبت به محتوای دیگر افرادی که مخاطبان شما دنبال‌شان کرده‌اند، اولویت بیشتری دارد. به این ترتیب ممکن است یک ریلزتان چند 10 درصد بیشتر توسط مخاطبان‌تان دیده شود و اگر محتوای خوبی منتشر کرده باشید، امکان دارد بتوانید با این محتوا مخاطبان روح و غیر فعال‌تان را دوباره به مخاطب فعال تبدیل کنید.

2_ احتمال بیشتر دیده‌شدن در اکسپلور

موضوع بعدی، این است که ریلزها در حال حاضر خیلی راحت‌تر به اکسپلور اینستاگرام‌تان می‌روند. تا جایی‌که ممکن است یک ریلز شما 90 درصد بیشتر از پست‌های عادی‌تان بازدید بگیرد. همینطور نکته اینجاست که ریلزها به دلیل زمان کوتاه‌تر، سریع‌تر توسط مخاطبان دیده می‌شود.

3_ احتمال بیشتر دیده‌شدن در هشتگ‌ها

مزیت بعدی Reels این است که به احتمال بیشتری در هشتگ‌ها دیده می‌شوند. جدای از اینکه اینستاگرام یک گزینه با اسم REELS در بخش هشتگ‌ها ایجاد کرده که کاربران بتوانند در آن صرفا این محتواها را مشاهده کنند. به طور کلی در هشتگ‌ها هم به این نوع ویدیوها اهمیت زیادی داده و آنها را بیشتر در مقابل دید کاربران قرار می‌دهد.

بنابراین به طور خلاصه:

  • ریلزها باعث بیشتر دیده‌شدن پیج شما،
  • افزایش فالوور،
  • افزایش فروش،
  • و تبدیل فالوورهای روح‌تان به فالوورهای فعال می‌شود.

ریلز اینستاگرام

نحوه آنالیز ریلز

با توجه به اهمیتی که ریلزها دارند، اینستاگرام سریعا قابلیت آنالیز آنها را به بخش Insights اضافه کرده. این یعنی اگر حساب‌تان را بیزینسی کرده باشید، می‌توانید در بخش Insights آمار مربوط به آن را مشاهده کنید. آمار مهمی که در مورد ریلزها در حال حاضر وجود داشته و به شما یک بینش مناسب در مورد عملکردتان می‌دهد، این‌ها هستند:

  • Accounts Reached: که به شما می‌گوید چند اکانت حداقل یک بار ریل شما را مشاهده کرده‌اند.
  • Plays: که در مورد تعداد دفعات دیده شدن ریل به شما می‌گوید. با توجه به اینکه بعضی حساب‌ها ممکن است چند بار ویدیوی‌تان را مشاهده کنند، احتمال دارد plays آمارش بیشتر از گزینه قبلی باشد.
  • Likes: که همان تعداد دفعات لایک شدن ویدیو است.
  • Saves: تعداد دفعاتی که ریل شما توسط کاربران ذخیره شود، در این گزینه نمایش داده خواهد شد.
  • Shares: در نهایت این گزینه هم در مورد تعداد دفعات به اشتراک گذاشته‌شدن ویدیو و ریل می‌گوید.

علاوه بر اینها ممکن است در بخش Insights اطلاعات بیشتری مثل ریل‌های محبوب و… را پیدا کنید.

آموزش استفاده از ریلز اینستاگرام برای رشد کسب و کار!

Sephora، Louis Vuitton و Maybelline از جمله برندهایی هستند که از همان روز اول از ریلز اینستاگرام استفاده کردند! همین موضوع نشان می‌دهد که قطعا این قابلیت می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند. بنابراین این بخش کوتاه از مقاله را هم بخوانید.

1_ محتوای آموزشی با هدف برندسازی بسازید

اول از همه با توجه به قدرت و پتانسیل بالای این محتواها، پیشنهاد می‌کنم محتواهای کوتاه، جذاب و آموزشی را در آن منتشر کنید تا با دیده‌شدن زیاد، باعث برندسازی و همینطور جذب فالوور شود. اگر نکات خیلی خاصی در این ویدیوها و به‌شکل کوتاه بگویید، احتمال جذب مخاطب به شدت بالا می‌رود.

2_ فالوورهای روح را بازگردانی کنید

اگر بتوانید محتواهای سرگرم‌کننده یا آموزشی خوبی در ریلز منتشر کنید، به دلیل اینکه در فید اغلب مخاطبان دیده می‌شود، احتمال دارد بسیاری از فالوورهای قبلی و غیر فعال‌تان دوباره به شما علاقه‌مند شوند.

3_ محصول‌تان را معرفی کنید

مخصوصا وقتی محصول خاصی دارید یا حداقل وقتی قرار است محصول را با یک تخفیف خوب به اشتراک بگذارید، ویدیوهای ریلز در فروش بیشتر کمک زیادی به شما خواهند کرد.

در ضمن با توجه به بازدید زیاد ریلز، می‌توانید مخاطبان را در آن به دیدن لینک بیوی پیج‌تان و ورود به سایت و خرید محصول دعوت کنید.

4_ رضایت مخاطبان را به اشتراک بگذارید

ویدیوهایی از رضایت مخاطبان و خریداران محصول‌تان به‌شکل ‌کوتاه می‌تواند در ریلز به شدت محبوب شود و مخاطبان جدیدی برای‌تان بسازد.

5_ ریلز را از دست ندهید!

البته بعد از همه اینها حواس‌تان باشد که اگر همه محتواهای‌تان را به‌شکل ریلز منتشر کرده و اصلا روی کیفیت آن تمرکز نکنید، به احتمال زیاد قرار است به سرعت برای مخاطبان به یک پیج عادی تبدیل شده و دیگر محتواهای‌تان مورد توجه قرار نگیرد.

پربازدید ترین مقالات

خدمات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کی یوزر خوش آمدید
ارسال پیام