ترفند اینستاگرام که همه باید بدانند

ترفند اینستاگرام

ترفند اینستاگرام که همه باید بدانند

در این بخش از مقاله قرار است باهم در مورد جدیدترین ترفند اینستاگرام که لازم است هر کاربری در مورد آنها بداند حرف بزنیم.

ترفندهایی که در این بخش از مقاله‌ی ترفندهای اینستا قرار است با آنها آشنا سازیم به شما کمک می‌کند تا با قابلیت‌های پنهان اپلیکیشن اینستا آشنا شوید.

برای یادگیری ترفند‌های بیشتر و به‌روزتر، پیج کی یوزر در اینستاگرام را دنبال کنید.

ترفند اینستاگرام شماره 1: آگاهی از زمان پست گذاشتن صفحات محبوب

اولین مورد از ترفندهای اینستاگرام مطلع شدن از زمان به‌روزرسانی صفحه اینستاگرام دوستان است. مطمئناً همه‌ی ما یک یا چند نفر را در لیست فالوئرهای خود داریم که اهمیت زیادی برایمان دارند و دوست داریم که تک‌تک پست‌هایشان را به محض بارگذاری شدن مشاهده کنیم؛ یا یکی از صفحات اینستاگرام مورد علاقه‌تان میخواهد شرایط مسابقه خود را در روز مشخصی اعلام کند و شما می‌خواهید اولین فردی باشید که در این مسابقه شرکت می‌کند. سوال اینجاست که چگونه می‌توان از این به‌روزرسانی‌ها مطلع شد؟

خب، اینستاگرام چنین امکانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می‌توانید از این اپلیکیشن بخواهید هر زمان که فرد محبوب‌تان پُستی را به اشتراک گذاشت به شما اطلاع بدهد. برای استفاده از این امکان تنها کافی است برای هریک از کاربران مورد نظر خود گزینه‌ی ارسال نوتیفیکیشن یا همان Turn on Post Notifications را فعال کنید.

برای فعال کردن این ترفند اینستاگرام به صفحه‌ی مورد نظر بروید و روی علامت … (3 نقطه) در گوشه‌ی سمت راست کلیک کنید و در منوی ظاهر شده گزینه Turn on Post Notifications را انتخاب کنید.

ترفند اینستاگرام شماره 2: برای بیو اینستاگرام، یک فونت جذاب انتخاب کنید

یکی دیگر از تکنیک های فوق العاده در آموزش ترفندهای اینستاگرام که قطعا برای شما جذابیت زیادی داره، تغییر فونت متن bio اینستاگرام است. حتما می دونید که قسمت bio در اینستاگرام چه کاربردی برای شما دارد. عموما کاربران این بخش رو برای معرفی خودشون، روحیات و احساساتشون و به نوعی معرفی کسب و کار و مهارتشون، استفاده می کنند. پس این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد.

یکی از جدیدترین ترفندهای اینستاگرام که کمتر کسی از اون استفاده کرده، تغییر فونت هست. ما برای استفاده از این ترفند با دو وسیله، شما رو راهنمایی می کنیم. موبایل و لپ تاپ.

قرار دادن فونت خاص برای بیو اینستاگرام به وسیله موبایل

شما می تونید از وب سایت LingoJam برای این کار استفاده کنید. کافیه سایت مورد نظر رو باز کنید، متنی که می خواهید فونتش رو تغییر بدین رو در قسمت سمت چپ تایپ کنید. سپس در قسمت سمت راست، اون متن یا عبارت رو با انواع فونت های مختلف، مشاهده کنید.

ترفند اینستاگرام شماره 3: استفاده از اینستاگرام بعنوان ابزار ویرایش عکس

همانطور که می‌دانید، اینستاگرام هنگام اشتراک‌گذاری پست امکانی را در قالب ادیت و ویرایش تصاویر در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. ابزارهای متنوع موجود در این بش همراه با فیلترهای مختلف می‌توانند به شما کمک کنند تا تصاویر خود را تا حد قابل قبولی ویرایش کنید. برای دسترسی به این ابزار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تصویری را که قصد ویرایش آن را دارید انتخاب نمایید و در قسمت آپلود پست در اینستاگرام قرار دهید.
  2. ویرایش‌های لازم را روی تصویر انجام دهید و در پایان تیک نهایی را بزنید تا پست آپلود شود.
  3. در حین آپلود سریعا اتصال گوشی خود را به اینترنت قطع کنید.
  4. حالا شما یک نسخه‌ از تصویر ویرایش شده را می‌توانید در گالری خود پیدا کنید.
  5. قبل از متصل کردن گوشی موبایل خود به اینترنت، پست در حال آپلود را حذف کنید.
  6. با این ترفند اینستاگرام شما موفق شدید بدون آپلود پست، عکس‌های خود را ویرایش کنید.

ترفند اینستاگرام

ترفند اینستاگرام شماره 4: قابلیت بازیابی عکس و استوری های پاک شده

اگر به هر دلیلی عکس و استوری های پیج خود را پاک کردید دیگر لازم نیست نگران باشید؛ الگوریتم اینستاگرام طوری طراحی شده می توانید با مراجعه به بخش تنظیمات اینستاگرام و کلیک روی Account روی گزینه Recently Deleted بزنید.

به این صورت هرچه را که قبلاً به هر دلیلی پاک کرده باشید دومرتبه بازاریابی می شود. این یکی از جالب ترین ترفند های مخفی اینستاگرام است. همچنین اگر اکانتتان را پاک کرده اید، می توانید برگرداندن اکانت اینستاگرام انجام دهید.

ترفند اینستاگرام شماره 5: پاک کردن هیستوری جستجوی اینستاگرام

گاهی کاربر قصد دارد تاریخچه جستجوی اینستاگرام خود را حذف کند. ترفند این کار این است که وارد بخش اکسپلور اینستاگرام شوید و روی نوار جستجو ضربه بزنید. در این حالت چند مورد از اکانت‌های سرچ شده نمایش داده خواهند شد. می‌توانید روی See All بزنید و سپس Clear All را انتخاب کنید.

ترفند اینستاگرام شماره 6: بیش از یک فیلتر روی عکس خود اعمال کنید

فیلترهای موجود در استوری اینستاگرام روز به روز بهبود می‌یابند و طرفداران خودشان را در میان کاربران پیدا می‌کنند. اگر شما هم از افرادی هستید که از فیلترهای استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند، می‌توانید با این ترفند بیش از یک فیلتر را روی عکس‌های خود اعمال کنید.

برای این کار کافیست عکس خود را گرفته و در قسمت استوری اضافه کنید. آیکون فیلترها را انتخاب کنید و سپس افکت مورد نظر خود را روی عکس اعمال کنید. حالا عکس را ذخیره کرده و مجددا در قسمت استوری آن را اضافه کنید و دوباره روند افزودن فیلتر جدید را طی کنید تا بتوانید بیش از یک فیلتر روی عکس خود اعمال کنید.

ترفند اینستاگرام شماره 7: میزان استفاده از اینستاگرام در طول روز

معمولاً همه کاربران اینستاگرام، در طول روز، مدت‌زمانی را در این اپلیکیشن می‌گذرانند و به هر حال کارهایی را انجام می‌دهند. اما گاهی اوقات بیش از حد در اینستاگرام حضور داریم و لازم است بدانیم که در طول هر روز، چه مدت را در اینستاگرام سپری کرده‌ایم. برای اینکه بدانید در طول هفته گذشته و به تفکیکِ هر روز، چه مدت‌زمانی را در اینستاگرام بوده‌اید، مسیر زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا روی سه خط بالا در سمت راست کلیک کنید؛
  2. سپس گزینه Your Activity را بزنید؛
  3. در ادامه و در بخش Time می توانید ببینید که در طول هفته گذشته چه مدت‌زمانی را در اینستاگرام سپری کرده‌اید.

ترفند اینستاگرام

ترفند اینستاگرام شماره 8: کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام

یکی از دغدغه‌های همه کاربران، کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام است. با توجه به افزایش قیمت بسته‌های اینترنت موبایلی، خیلی‌ها به دنبال راهی هستند تا بتوانند میزان مصرف اینترنت‌شان را کاهش دهند و به اصطلاح حجم کمتری مصرف کنند. اگر شما هم به دنبال این موضوع هستید، کارهای زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا روی سه خط بالا در سمت راست کلیک کنید؛
  2. سپس روی قسمت تنظیمات (Settings) کلیک کنید؛
  3. در ادامه روی گزینه Account کلیک کنید؛
  4. در قسمت اکانت، گزینه Cellular Data Use را بزنید؛
  5. در اینجا گزینه Data Saver را روشن کنید. با این کار اینستاگرام به صورت خودکار، کیفیت محتواها را تا حدودی کاهش می‌دهد و همین باعث می‌شود که حجم کمتری از اینترنت شما مصرف شود.

ترفند اینستاگرام شماره 9: زمان‌بندی انتشار پست در اینستاگرام

این ترفند برای کاربرانی که خیلی اهل پست گذاشتن هستند یا از طریق اینستاگرام درآمد کسب می‌کنند؛ خیلی به‌دردبخور و کار راه‌انداز است.

ممکن است یک روز که مشغله‌ی کمتری دارید؛ بخواهید چند عدد پست را آماده کنید تا در روزهایی که نمی‌رسید پست بگذارید؛ منتشر شود.

البته اینستاگرام این قابلیت را ندارد ولی چند نرم‌افزار هستند که در این زمینه عالی کار می‌کنند. نرم‌افزارهایی مثل؛ Buffer، Later و Publish همگی امتحان خودشان را پس داده‌اند و خیلی خوب پست‌ها را زمان‌بندی می‌کنند.

مقالات مرتبط : دانلود عکس پروفایل اینستاگرام

ترفند اینستاگرام شماره 10: آموزش پاک‌سازی اکسپلورر اینستاگرام

یکی از چیزهایی که در اینستاگرام خیلی باهاش سروکار داریم؛ اکسپلورر یا همان قسمت جستجو است.

خیلی از موقع‌ها در این قسمت، عکس و فیلم‌های نامربوط نمایش داده می‌شود که شاید علاقه‌ای به آن‌ها نداشته باشید.

برای خلاص شدن از شرِ پست‌های بی‌ربط در قسمت اکسپلورر اینستاگرام، با ما همراه باشید.

روی قسمت سه‌نقطه در بالای پستی که دوست ندارید نمایش داده شود. ضربه بزنید و گزینهٔ Not interested (علاقه‌ای ندارم) رو انتخاب کنید.

از این به بعد، این پست و پست‌های مشابه آن، کمتر نمایش داده می‌شوند.

البته بعد از یک مدت اینستاگرام در این قسمت، پست‌های مشابه به پست‌هایی که لایک می‌کنید را نمایش می‌دهد.

ترفند اینستاگرام شماره 11: مشاهده کردن نام‌های قبلی یک پیج

با این ترفند می‌توانید نام‌هایی که یک پیج، از گذشته تا الآن استفاده کرده است را ببینید. معمولاً این ترفند برای پیج‌های شخصی جواب نمی‌دهد.

وارد پیج موردنظر شوید و روی سه‌نقطه ضربه بزنید و گزینه‌ی About this account (درباره این حساب) را انتخاب کنید. گزینه‌های مختلفی برای شما ظاهر می‌شوند که در ادامه تک‌تک آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • Date joined (تاریخ پیوستن): در این بخش می‌توانید تاریخ پیوستن پیج موردنظر به اینستاگرام را ببینید.
  • Account based in (حساب مستقر در): نشان می‌دهد که این پیج در کدام کشور پایه‌گذاری شده است.
  • Former usernames (نام‌های کاربری قبلی): در این قسمت، نام‌هایی که از روز اول ساخت پیج تا الآن، توسط صاحب پیج ثبت‌شده را مشاهده می‌کنید.
  • Account with shared followers (حساب‌های دارای دنبال‌کنندگان مشترک): در اینجا حساب‌هایی را می‌بیند که با این حساب فالوورهای مشترک دارند.

ترفند اینستاگرام شماره 12: ساختن چند پیج در اینستاگرام و جابه‌جایی بین آن‌ها

همان‌طور که می‌دانید برای داشتن چند پیج، نیازی نیست که اینستاگرام دیگری نصب کنید. با نگه‌داشتن تصویر پروفایل در پایین صفحه، گزینهٔ Add را بزنید و هر تعداد پیج که می‌خواهید برای خود بسازید.

برای جابه‌جایی بین پیج‌ها دو روش در ترفندهای اینستاگرام وجود دارد که آن‌ها را باهم مرور می‌کنیم.

  1. با انتخاب نماد خانه در پایین صفحه، وارد صفحه اصلی شوید و انگشت خود را روی تصویر پروفایل در پایین صفحه نگه‌دارید. با این کار، نام پیج‌های شما نمایش داده می‌شود؛ می‌توانید هرکدام که دوست دارید را انتخاب کنید و وارد آن شوید.
  2. روش دوم این‌گونه است که به‌راحتی می‌توانید با زدن دو ضربه بر روی تصویر پروفایل در پایین صفحه، به‌حساب دیگر منتقل شوید.

ترفند اینستاگرام

ترفند اینستاگرام شماره 13: قرار دادن چند عکس در یک استوری

قبل از اینکه چند عکس را در کنار یکدیگر بچینید؛ ابتدا از طریق یکی از روش‌های زیر، یک پس‌زمینه برای عکس‌ها انتخاب کنید.

  • با ضربه زدن بر روی نماد نوشتن (Aa)، یک پس‌زمینه‌ی رنگین‌کمانی برای عکس‌های خود انتخاب کنید.
  • به قسمت مات کردن پس‌زمینه در همین مقاله مراجعه کنید و تصویر ماتی را به‌عنوان زمینه‌ی کار انتخاب کنید.

پس‌ از اینکه پس‌زمینه‌ی کار شما آماده شد؛ استیکرها (مربع لبخنددار) را از بالای استوری انتخاب کنید و بر روی نماد دو مربع که یک علامت + روی آن‌ها قرار دارد، ضربه بزنید و هر تعداد عکس را که می‌خواهید در کنار یکدیگر قرار دهید.

سخن آخر

با جدیدترین ترفندهای اینستاگرام می‌توانید استفاده از این اپلیکیشن‌ را بهینه‌تر و مفیدتر کنید. بنابراین اگر در طول روز زمان زیادی را صرف حضور در این شبکه اجتماعی می‌کنید خوب است که با کمک این 10 روش‌ عملکرد خود را ارتقا دهید. چه بسا بتوانید با پیج کاری خود به درآمد زیادی از طریق این اپلیکیشن دست پیدا کنید.

پربازدید ترین مقالات

خدمات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کی یوزر خوش آمدید
ارسال پیام