بهترین میکروفن برای تولید محتوا

میکروفن | میکروفن برای تولید محتوا

بهترین میکروفن برای تولید محتوا

ما در این مقاله درباره بهترین میکروفن های موجود در بازار برای تولید محتوا و ویژگی‌های کلی آن‌ها صحبت خواهیم کرد. میکروفون وسیله ای است که صوت را به الکتریسته تبدیل می‌کند و همچنین حسگری است که صوت را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل میکند. در زمینه ی تولید محتوای صوتی و تصویری ما به بهترین میکروفون نیاز داریم. زیرا مهم ترین عناصر این محتواها ، صوت آن ها می باشد.

ویژگی های میکروفن برای تولید محتوا

  1. قابل استفاده برای لب تاپ، گوشی و دوربین
  2. میکرون باید وزن کمی داشته باشد و قابل حمل باشد
  3. نویز را کاهش بدهد و صداهای پس زمینه را حذف کند
  4. صدای ما را واضح و رسا تولید کند

تهیه بهترین میکروفون‌ برای تولید محتوا بر طبق کاربرد

شناخت موارد استفاده و کاربرد شما از میکروفون در تصمیمات شما برای خرید میکروفون برای تولید محتوا بسیار مهم است. اگر شما کسی هستید که خیلی مکان زندگی یا کاری خود را عوض می‌کند، پس شما احتیاج دارید که میکروفونتان اندازه‌ای کوچک داشته باشد. دراین‌صورت، میکروفن یقه‌ای برای استفاده شما بسیار مناسب است.

اما اگر شما کسی هستید که در محیطی کار می‌کنید که عایق صوتی خیلی خوبی ندارد، باید از میکروفونی استفاده کنید که بتواند صدای اضافی محیط را فیلتر کند. دراین‌صورت، بهترین میکروفن برای تولید محتوا برای شما یک میکروفون پویا است.

انواع میکروفون ها برای تولید محتوا

میکروفن

انواع میکروفن استودیویی

میکروفون‌های استودیویی انواع مختلفی دارند. این میکروفن‌ها بسته به کاربرد، امکانات و قیمتشان در سه دسته بندی کلی تقسیم می‌شوند که از آن‌ها می‌توان به میکروفون‌های کاندنسر (Condenser Mics)، میکروفون‌های داینامیک (Dynamic Mics) و میکروفون‌های ریبان (Ribbon Mics) اشاره کرد.

میکروفون های کاندنسر:

میکروفون‌های که به “میکروفون های خازنی” معروف هستند، مثل یک خازن عمل میکنند، همان‌طور که می‌دانید یک خازن از دو صفحه فلزی نزدیک به هم تشکیل شده است. همواره هرچه این دو صفحه به هم نزدیک‌تر باشند، کاپاسیتانس و ظرفیت این خازن بالا میرود.

میکروفن های ریبون:

این میکروفون ها، که خود نوعی از میکروفن‌های داینامیک هستند، به علت قدیمی بودن کمیاب تر از دیگر میکروفون‌های موجود در بازار هستند و عموما قیمت نسبتا بالایی دارند. این نوع میکروفون‌ها فرکانس‌های بم را به خوبی دریافت کرده و صدایی گرم را ارائه می‌دهند. میکروفن‌های ریبان مناسب‌ترین گزینه برای افرادی است که لازم دارند ریزترین جزئیات صدا را ضبط کنند.

میکروفن های یقه ای:

این میکروفون ها یک میکروفون کوچک است که به یقه لباس شما وصل میشود این نوع میکروفون ها می تواند هم بی سیم باشد هم با سیم.میکروفون های یقه ای اگر با چیزی مسدود نشوند بهتر کار میکند. الگوی این نوع  میکروفون ها همه کاره یا قلبی است.

میکروفن های شاتگان:

این میکروفون را به عنوان میکروفون بوم نیز می شناسند.این میکروفون استوانه ای شکل است که بسیار جهت دارد به این معنی که به اندازه میکروفون های یقه ای سر و صدای پس زمینه را ضبط نمیکند. این میکروفون ها دقیقا در بالای دوربین و گاهی اوقات در زیر قاب ویدیوی قرار می گیرند و به سمت چانه فرد نشانه گرفت گرفته می شود تا بتواند کیفیت صدای خوبی را ضبط کند.

میکروفون کریستالی:

میکروفون کریستالی یا سرامیکی ارزان می باشد.این دستگاه ولتاژ خروجی بالایی نسبت به آمپدانس ورودی بالا ارائه می دهند. امروزه این میکروفون ها مورد استفاده قرار نمیگیرند.

الکتریک :

این میکروفون برای مواقعی که به دستگاهی ساده و ارزان نیاز دارید مناسب است. روش کار این میکروفون مانند میکروفون های کاندنسر است با این تفاوت که نیازی به برق خارجی نیست.

میکروفون USB:

این میکروفون های USB از یک درگاه خازن استفاده می کنند، این میکروفون دارای یک پیش تقویت کننده و مبدل آنالوگ به دیجیتال هستند و از یک رابط USB برای اتصال مستقیم خروجی به رایانه ای که صدا در آن ضبط می شود، استفاده می کنند. این نوع میکروفون ها می توانند ضبط صدای آواز و ساز را به صورت فوق العاده انجام دهند.

قیمت میکروفون برای تولید محتوا موجود در بازار

یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که در هنگام خرید میکروفون توجه مشتری را به خود جلب می کند قیمت آن است که بسته به نوع و ویژگی آن دارد.پس قبل از خرید باید در نظر بگیرید که چه مقدار بودجه میخواهید هزینه کنید و بعد به سراغ خرید آن بروید. در ادامه یک نمونه از ارزانترین و گرانترین میکروفون برای تولید محتوا را برای شما معرفی کرده ایم.

ارزان ترین میکروفون برای تولید محتوا موجود در بازار

ارزان ترین میکروفون موجود ، میکروفون YIN WEI مدل YWZ001M New Pack با قیمت ۵۳.۰۰۰ تومان در بازار عرضه می شوند.

این میکروفون از نوع کاندنسر می باشد.این میکروفون بسیار سبک می باشد و به راحتی می توانید هر جا که می خواهید آن را ببرید.الگوی قطبی این میکروفون همه جهتی می باشد.

گران ترین میکروفون برای موجود در بازار ایران

گران ترین میکروفون موجود پکیج میکروفون شات گان سنهایزر مدل ME 67 با قیمت ۸۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان می باشد.

این میکروفون از نوع شاتگان می باشد.این میکروفون بسیار سبک می باشد و به راحتی می توانید هر جا که می خواهید آن را ببرید.الگوی قطبی این میکروفون lobar می باشد.

معرفی 5 مدل از بهترین میکروفون‌های یقه‌ ای برای تولید محتوا

خرید یک میکروفون مناسب برای تولید محتوا، در بازار امروز که مدل‌ها و برندهای بسیاری وجود دارد، نیازمند یک تحقیق و بررسی کلی است. ما در این بخش قصد داریم تا 5 مدل از بهترین میکروفون های یقه ای برای تولید محتوا را معرفی کرده و به ویژگی‌های مثبت و منفی آنها اشاره کنیم.

همان طور که در ابتدای مقاله عنوان کردیم، انتخاب بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا به هدف شما و شرایط فعالیتی شما بستگی دارد، همچنین باید بودجه خود را در نظر بگیرید تا با صرف هزینه معقول، میکروفون مناسب برای تولید محتوا را خریداری نمایید.

میکروفن

میکروفون یقه‌ ای BOYA BY-M1

برند بویا (BOYA) یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده میکروفون‌های یقه‌ای می‌باشد که کیفیت بالای ضبط صدای آن سبب شده است تا در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد!

این مدل از برند بویا طراحی و ابعاد کوچک و سبک وزنی دارد و با الگوی جذب صدای همه جهته کار می‌کند.

ویژگی‌ها:

  • دارای حساسیت 30 دسی‌بل و مناسب برای ضبط صدا در محیط‌های پر سر و صدا، بدون مزاحمت نویز
  • بالا بودن کیفیت و وضوح صدا
  • مقرون به صرفه
  • دارای سیم بلند
  • قابلیت اتصال به سیستم‌های هوشمند
  • و البته استحکام بدنه نسبتا ضعیف
  • و مشکل در اتصال به برخی از تلفن‌های همراه قدیمی‌تر

بهترین میکروفن های موجود

میکروفون یقه‌ ای :BOYA BY-DM2

این مدل نیز یکی دیگر از میکروفون‌های برند بویاست که باز هم کیفیت بالایی را رقم زده است، و می تواند بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا باشد

ویژگی‌ها:

  • حساسیت صوتی 42 دسی‌بل
  • دارای الگوی ضبط همه جهته و کیفیت بالای صدا
  • دارای پورت USB
  • قابلیت اتصال به سیستم‌های هوشمند از قبیل؛ دوربین‌های DSLR
  • دارای سیم بلند

میکروفن

میکروفون یقه‌ ای CAROL MM-701

یکی دیگر از برندهای فعال در حوزه تولید میکروفون، برند کارول (CAROL) است. این مدل میکروفون نیز یکی از بهترین میکروفون‌های یقه ای برای تولید محتوا می‌باشد.

ویژگی‌ها:

  • دارای 200 گرم وزن و ابعاد کوچک
  • حساسیت 72 دسی‌بل
  • دارای الگوی دوطرفه
  • کیفیت بالای صدا و بدون نویز
  • دارای سیم بلند

میکروفن

میکروفون یقه‌ ای AHUJA CTP-10DX

این مدل میکروفون از برند آهوجا (AHUJA) نیز یک میکروفون مناسب برای تولید محتوا است که کیفیت خوبی دارد اما یکی از معایب اصلی آن مرغوب نبودن سیم آن می‌باشد.

ویژگی‌ها:

  • حساسیت 43 دسی‌بل
  • سیم بلند اما نازک
  • دارای الگوی ضبط همه طرفه صدا
  • کیفیت و عملکرد قابل قبول
  • قیمت مناسب

میکروفن

میکروفون یقه‌ ای AHUJA UTP-30

و اما مدل پنجم که از برند آهوجا می‌باشد و گیرایی بسیار بالایی دارد. این مدل بعد از مدل CTP-10DX تولید شد و می‌توان گفت که تا حدودی مدل قبلی را ارتقا داد. این میکروفون قادر است تا عنوان بهترین میکروفون یقه ای برای تولید محتوا را از آن خود نماید.

ویژگی‌ها:

  • دارای باتری قلمی 1.5 ولتی
  • دارای 128 دسی‌بل حساسیت
  • دارای فیلتر نرم‌کنندگی صدا
  • دارای کیف چرمی
  • دارای فیلتر برش فرکانس‌های پایین

جمع بندی

ما در این مقاله به صورت مختصر درباره بهترین میکروفن ها شرح دادیم و همچنین 5 مدل معروف و باکیفیت از بهترین میکروفون‌ ها برای تولید محتوا را معرفی کردیم، امیدواریم که از آنها استفاده کنید و پادکست‌ها و ویدئوهای فوق‌العاده‌ای را ضبط و منتشر نمایید!

همچنین برای آشنایی درباره دیگر میکروفون های موجود در بازار و کسب اطلاعات در باره ویژگی ها و قیمت آنها میتوانید به سایت های معتبر دیجیکالا و ترب مراجعه کنید.

پربازدید ترین مقالات

خدمات ما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به کی یوزر خوش آمدید
ارسال پیام